آسوشیتدپرس:

تحرکات نظامی امارات بعد از رزمایش «ولایت-95»

تحرکات نظامی امارات بعد از رزمایش «ولایت-95»
جمعه 13 اسفند 1395 - 11:55

امیرنشین امارات در ادامه عرض اندام نظامی و در اقدامی نادر، رزمایشی دریایی را به اجرا گذاشته است.

العالم ـ آسیا
امارات متحده با انجام رزمایشی دریایی همزمان با خاتمه رزمایش دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس (ولایت_95) وارد مرحله دیگری از عرض اندام نظامی شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این رزمایش که در بخشی از آن با عملیات چتربازان و حمله سریع آن‌ها به یک کشتی برای نجات جان گروگان‌ها صورت گرفت، این کشور قصد دارد توان نظامی خود را به رخ ایران بکشد.

در حالی‌که امارات میزبان 5000 هزار نظامی آمریکایی است، این کشور قصد دارد پیامی را بر این مبنی به ایران بفرستند که قادر به دفاع از خود برابر هرگونه تهاجمی است.

این در حالی است که این کشور اینک در یمن در حال نبرد با شیعان این کشور است و در ائتلاف آمریکا در نبرد با طالبان در افغانستان نیز حضور دارد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این رزمایش از دیروز (پنجشنبه) در ابوظبی آغاز شد و «دژ متحد» نام دارد. در این رزمایش که جنگنده‌های اف-16 و بالگردهای مختلفی حاضرند، عملیات هوابرد نیز از سوی نیروهای اماراتی اجرا شد.

امارات متحده عربی کشوری در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در غرب آسیا که از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است.

امارات، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که بعد از استقلال از انگلیس در 2 دسامبر 1971 میلادی شکل گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها