آمادگی زنان آمریکایی برای راهپیمایی بزرگ

آمادگی زنان آمریکایی برای راهپیمایی بزرگ
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 19:12

زنان آمریکایی روز چهارشنبه به جای حضور در محل کار، تظاهرات می‌کنند.

العالم - آمریکا

زنان آمریکایی قصد دارند روز چهارشنبه با بهره برداری از فرصت روز جهانی زن، سر کار نروند و در سراسر این کشور تظاهراتی گسترده شبیه به تظاهرات اعتراض آمیزی  که یک روز پس از آغاز به کار دونالد ترامپ برگزار شد برپا کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در روز بدون زنان همان طور که مهاجران روز 16 فوریه در اعتراض به سیاست های مهاجرتی ترامپ انجام دادند از رفتن به سر کار یا مدرسه  در صورت امکان خودداری خواهند کرد.

همه این تلاش ها در چارچوب یک رشته تظاهرات ضد ترامپ صورت می گیرد که از روز پس از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری در هشتم نوامبر آغاز شد.

یکی از اهداف تظاهرات روز چهارشنبه زنان در آمریکا، جلب توجه به فاصله دستمزد بین زنان و مردان است.

تیری اونل رئیس سازمان ملی زنان گفت طی سال ها، روز هشتم مارس روز جهانی زن و روزی خوب بوده است... ولی اکنون فضای سیاسی که در آن قرار داریم ایجاب می کند که دارای تشکیلاتی سیاسی باشیم.

اونل گفت زنان آمریکایی به طور میانگین در برابر هر یک دلاری که مردان به عنوان دستمزد دریافت می کنند، 79 سنت دریافت می کنند و دستمزد زنانی که آفریقایی تبار یا لاتین تبار هستند از این هم کمتر است. وی افزود، دو سوم کل کارکنانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند، زن هستند.

از سال 2009 حداقل دستمزد در سطح فدرال آمریکا به ازای هر ساعت کار 7 دلار و 25 سنت است ولی حداقل دستمزد در بسیاری از ایالت ها بالاتر از این رقم است.

زنان برگزار کننده تظاهرات امروز قصد دارند از همان شیوه ای که در راهپیمایی زنان در روز 21 ژانویه در واشنگتن و دیگر شهرها مورد استفاده قرار گرفت، استفاده کنند. هماهنگی آن راهپیمایی از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی صورت گرفت.

بر اساس ارزیابی های مرکز پیشرفت آمریکا، زنان حدود 47 درصد نیروی کار غیرنظامی را در آمریکا تشکیل می دهند و اگر همه آنها یک روز سر کار نروند، حدود 21 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی آمریکا کاسته خواهد شد. اما برگزار کنندگان تظاهرات امروز با اطلاع از این که بسیاری از زنان انگیزه ای برای تظاهرات ندارند یا نمی توانند یک روز سر کار نروند، از زنان خواستند با منحصر کردن خرید خود به فروشگاه های متعلق به زنان یا با پوشیدن لباس قرمز رنگ، همبستگی خود را نشان دهند.

قرار است تظاهرات در شماری از شهرهای آمریکا از جمله واشنگتن و نیویورک برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها