طرح بیمه بیکاری مجدداً به کمیسیون اجتماعی مجلس برگشت

طرح بیمه بیکاری مجدداً به کمیسیون اجتماعی مجلس برگشت
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 12:16

طرح یک فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود، مجدداً به کمیسیون اجتماعی مجلس برگشت تا پس از تفاهم با دولت بر سر بار مالی این طرح مجدداً در مجلس مطرح شود.

العالم- ایران

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) طرح یک فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار را که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود مورد بررسی قرار دادند.

علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس درباره این طرح گفت: ما این طرح را یک بار بررسی کردیم و شورای نگهبان ایراد اصل 75 (بار مالی) به آن گرفت و بعد از اینکه از سوی شورای نگهبان به مجلس برگشت بر نظر خود اصرار کردیم که این بار  به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و مجمع هم نظر شورا را تأیید کرد و ایراد اصل 75 را به آن وارد دانست.

رئیس مجلس در خلال سخنانش از کمیسون اجتماعی مجلس سوال کرد که آیا در رابطه با بار مالی این طرح با دولت به تفاهم رسیده‌اند یا خیر؟ که آنها گفتند این تفاهم صورت نگرفته است.

رئیس مجلس مجدداً گفت: اگر ما این طرح را مجدداً تصویب کنیم شورای نگهبان ایراد اصل 75 را خواهد گرفت پس بهتر است کمیسیون اجتماعی جلسه‌ای در این رابطه با دولت داشته باشد تا بر سر بار مالی این طرح به تفاهم برسند.

در نهایت طرح یک فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار از سوی رئیس مجلس مراعا گذاشته شد تا این طرح به کمیسیون اجتماعی برگردد و تفاهم با دولت در این رابطه حاصل شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها