اقدام بی‌سابقۀ آنکارا در پی افزایش قربانیان انفجار دمشق

اقدام بی‌سابقۀ آنکارا در پی افزایش قربانیان انفجار دمشق
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 16:43

در حالی که شمار قربانیان دو حملۀ تروریستی دیروز در دمشق به 74 نفر افزایش یافته است، ترکیه در اقدامی بی سابقه، این حملات را تروریستی دانست.

العالم- سوریه
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، دو انفجار روز شنبه در یکی از مناطق قدیمی دمشق درتاریخ 11 مارس، به کشته شدن 74 نفر منجر شد که بیشتر آنان عراقی بودند. گفتنی است آنکارا در اقدامی بی سابقه این حمله را تروریستی توصیف کرد.

دو انفجار که یکی از آنها توسط یک انتحاری انجام شد صبح روز شنبه منطقه قبرستان باب الصغیر در محله الشاغور دمشق را هدف قرار داد . قبرستان باب‌الصغیر یکی از اماکن بسیار مهم و تاریخی دمشق و محل دفن بعضی فرزندان ائمه شیعه و صحابیان پیامبر است. این قبرستان در نزدیکی باب‌ الصغیر قرار دارد که یکی از دروازه‌های اصلی بخش قدیمی دمشق است.
خبرگزاری فرانس پرس نیز به نقل از منابع سوری نوشت: «آمار این دو انفجار به 74 کشته افزایش یافته است که در میان آنان 43 زائر عراقی، 11 غیر نظامی سوری و 20 نفر از نیروهای دفاع ملی و امنیت سوریه به چشم می خورند».

این منابع افزودند برخی از زخمی ها به دلیل شدت جراحات فوت کردند که این مساله به افزایش آمار تلفات انجامید. میان کشته شدگان نیز دستکم 8 کودک به چشم می خورد.
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، پس از این انفجارها، دولت ترکیه در اقدامی بی سابقه ضمن محکوم کردن این حملات آن را اقدامی تروریستی معرفی کرد.

217
 

پربیننده ترین خبرها