ادعای عجیب محمد بن سلمان در دیدار ترامپ

ادعای عجیب محمد بن سلمان در دیدار ترامپ
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 12:38

محمد بن سلمان وليعهد دوم عربستان در ديدار با دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريكا ادعا كرد براساس برخي اطلاعات به دست آمده توسط آن كشور، توطئه هاي سري عليه آمريكا در كشورهاي شش گانه اي كه ترامپ ورود شهروندانشان را به خاك كشورش منع كرده در جريان است.

العالم - آمریکا

يكي از مشاوران محمد بن سلمان با انتشار بيانيه اي به بخشي از مباحث مطرح شده در ديدار وي با ترامپ اشاره كرد و نوشت: محمد بن سلمان در اين ديدار به شش كشور ايران، عراق، سوريه، سومالي، سودان و يمن كه اتباعشان از سفر به آمريكا منع شده‌اند اشاره کرد و گفت كه از همان ابتدا، اين موضوع را دنبال كرده است و عربستان بر اين باور نيست كه اين اقدام، عليه كشورهاي اسلامي يا دين اسلام نيست. بلكه تصميم حاكميتي براي جلوگيري از ورود تروريست ها به آمريكاست.
بن سلمان ادعا كرد: عربستان اطلاعاتي در اختيار دارد كه براساس آن در برخي از كشورهاي شش گانه مذكور، گروههاي تروريستي به صورت محرمانه عليه آمريكا توطئه چيني كرده و از "ضعف امنيتي" براي اقدام عليه آمريكا بهره مي گيرند.
اين مشاور بن سلمان در پايان تصريح كرد: وليعهد دوم عربستان اظهار داشت ما اين اقدام پيشگيرانه و فوري از سوي دولت ترامپ با هدف جلوگيري از وقوع حملات تروريستي را درك و آن را تأييد مي كنيم.

ادعای بن سلمان درخصوص داشتن اطلاعات درباره این موضوع، درحالی است که اتباع سعودی عاملان اصلی حملات یازده سپتامبر در آمریکا بودند؛ حملاتی که ترامپ با ادعای تلاش برای جلوگیری از تکرار آن، قانون جنجال برانگیزی را برای جلوگیری از سفر اتباع 6 کشور به آمریکا صادر کرد.

عربستان سعودی همچنین بر اساس بسیاری از گزارشهای مستند، حامی اصلی گروه های مسلح و تروریستی در مناطق مختلف دنیا به ویژه عراق و سوریه است، و تفکرات و عقاید این گروه های تروریستی ریشه در آموزشهای علمای وهابی سعودی دارد.

216

پربیننده ترین خبرها