بیانیه کاخ سفید از دیدار ترامپ و بن سلمان برای ایران چه پیغامی داشت؟

بیانیه کاخ سفید از دیدار ترامپ و بن سلمان برای ایران چه پیغامی داشت؟
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 19:29

کاخ سفید بیانیه‌ای از دیدار روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان، صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاخ سفید در بیانیه‌ای نوشت که رئیس‌جمهوری آمریکا و جانشین ولیعهد عربستان در دیداری بر همکاری راهبردی بادوام و مستحکم دو کشور تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: "روز گذشته در کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور بر حمایت خود از یک همکاری راهبردی بادوام، مستحکم و گسترده بر اساس منافع مشترک و تعهد به ثبات و رفاه منطقه خاورمیانه تأکید کردند."

در ادامه این بیانیه اینگونه نوشته شده است: "آنها به تیم‌های خود دستور دادند تا گام‌های بیشتری را در خصوص طیف گسترده‌ای از ابعاد سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به منظور تقویت بیشتر و بهبود روابط راهبردی عربستان-آمریکا در راستای منافع هر دو کشور، کشف کنند."

کاخ سفید تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا و جانشین ولیعهد عربستان بر اهمیت تقابل با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه و همچنین ادامه ارزیابی و اجرای سختگیرانه برجام تأکید کردند.

طبق این گزارش، ترامپ بر تمایل خود برای رسیدن به یک راه‌حل جامعه، منصفانه و بادوام برای درگیری‌های صهیونیست‌ها و فلسطینیان و ادامه رایزنی‌ها برای کمک به رسیدن به راه‌حل‌هایی برای موضوعات منطقه‌ای تأکید کرد.

بن سلمان نیز بر همکاری ریاض و واشنگتن برای مقابله با تکفیری‌های داعش و دیگر سازمانهای تروریستی که تهدیدی برای همه کشورها هستند، تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت خود از ایجاد یک برنامه جدید آمریکا-عربستان برای سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم در چهارسال آینده تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها