ابومازن، امروز با رئیس جمهور مصر دیدار می کند

ابومازن، امروز با رئیس جمهور مصر دیدار می کند
دوشنبه 30 اسفند 1395 - 08:47

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر، امروز بدون در نظر گرفتن اختلافات با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد.

 العالم مصر

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از قاهره، عبدالفتاح سیسی، چندی پیش، میزبان کنفرانس هایی ویژۀ محمد دحلان در قاهره بود. محمد دحلان از اعضای اخراجی جنبش فتح است که در امارات به سر می برد و مسئولان تشکیلات خودگردان، به حضور پذیرفتن او در مصر را به مثابۀ پیامی منفی ضد تشکیلات خودگردان ارزیابی کردند.

سفارت فلسطین در قاهره، اعلام کرد که سیسی و عباس، در این دیدار، همۀ مسائل متعلق به مساله فلسطین را بررسی خواهند کرد و عباس در این دیدار، نتایج گفت وگوهای خود با رئیس جمهور آمریکا دربارۀ راه حل تشکیل دو دولت مستقل و برقراری صلح واقعی را به اطلاع سیسی خواهد رساند.

"علاء یوسف" سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که سفر عباس به مصر، در چارچوب رایزنی و هماهنگی مستمر میان دو طرف در خصوص مسائل عربی و بین المللی پیش از برگزاری نشست سران در اردن خواهد بود.

وی "مسائل انسانی، اقتصادی و امنیتی در اراضی اشغالی فلسطین و ایده های رایج دربارۀ از سرگیری روند صلح را از مسائلی دانست که در گفت وگوهای دوجانبه مطرح خواهند شد؛ به ویژه در حال حاضر، مصر از اعضای شورای امنیت به شمار می رود و در تلاش است تا زمینه لازم برای از سرگیری روند صلح و تشویق طرف های فلسطینی و "اسرائیلی" به بازگشت به مذاکرات را به عهده دارد.

205

پربیننده ترین خبرها