تازه ترین پیام علی عبدالله صالح به عربستان سعودی

تازه ترین پیام علی عبدالله صالح به عربستان سعودی
جمعه 4 فروردين 1396 - 12:01

علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن در آستانه فرا رسیدن دومین سالگرد جنگ 26 مارس (6 فروردین)، بار دیگر عربستان را دعوت به دست کشیدن از جنگ و خونریزی و گفت وگو کرد.

العالم ـ یمن

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری الیمن الان، علی عبدالله صالح در دیدار با رهبران حزب کنگره سراسری مردمی در شهرهای ارحب و همدان از توابع استان صنعا، بار دیگر عربستان را دعوت به دوستی و تفاهم کرد.
صالح با تاکید بر این که، ما دست صلح وگفت وگو به همسایه خود عربستان می دهیم، افزود: پایداری و مقاومت مردم یمن معادلات در سطوح مختلف سیاسی و نظامی را تغییر داد.
وی با خاطر نشان ساختن این مطلب که تاریخ مصرف عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری تمام شده، خطاب به عربستان گفت: بیایید با همدیگر تفاهم داشته باشیم .
صالح پیش از این در ژوئیه گذشته ( تیر) نیز خواستار گفت وگو با عربستان شده و در این زمینه اعلام آمادگی کرده بود.
به گزارش ایرنا، عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

پربیننده ترین خبرها