ترامپ: دموکرات‌ها مقصر شکست لایحه بیمه بهداشتی هستند!

ترامپ: دموکرات‌ها مقصر شکست لایحه بیمه بهداشتی هستند!
شنبه 5 فروردين 1396 - 13:16

رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم کنترل جمهوری‌خواهان بر کنگره و کاخ سفید، دموکرات‌ها را مقصر شکست لایحه بیمه بهداشتی خود معرفی کرد.

العالم - آمریکا

به نوشته سایت "بی‌بی‌سی"، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دموکرات‌ها را مقصر شکست لایحه بیمه بهداشتی خود در کنگره معرفی کرد.

هم سنا و هم مجلس نمایندگان در کنترل جمهوری‌خواهان است؛ اما روز جمعه رأی‌گیری درباره این لایحه در مجلس نمایندگان لغو شد؛ چرا که درباره جلب آرای مورد نیاز برای تصویب آن اتفاق نظر وجود نداشت.

ترامپ در گفتگو با واشنگتن پست در این خصوص اعلام کرد: «نتوانستیم یک رأی از حزب دموکرات بگیریم، و کمی نگران بودیم... به همین دلیل، لایحه را پس گرفتیم.»

پس گرفتن لایحه در آخرین لحظات و لغو رأی‌گیری ضربه‌ای بزرگ به رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود. لغو و جایگزینی قانون بیمه بهداشتی اوباما یکی از وعده‌های انتخاباتی اصلی ترامپ بود.

«پال رایان،» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز در این خصوص گفت پس از آن که مشخص شد این لایحه نمی‌تواند رأی دست‌کم 215 جمهوری‌خواه را به دست آورد، با ترامپ به توافق رسید رأی‌گیری لغو شود.

جمهوری‌خواهان اکثریت هر دو مجلس قانون‌گذار در آمریکا را در اختیار دارند. اما بنا بر مندرجات چندین گزارش، 28 تا 35 جمهوری‌خواه با پیشنویس قانون بیمه بهداشتی ترامپ مخالف بودند. برخی آن‌ها از قطع ناگهانی و شدید بیمه‌های درمانی ناخرسند بودند، و برخی دیگر معتقد بودند اصلاحات انجام‌شده در لایحه ترامپ ناکافی است. همچنین در یک نظرسنجی جدید، تنها 17 درصد از مردم آمریکا موافقت خود را با لایحه رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند.

ترامپ پس از این ناکامی بارها ادعا کرد قانون بیمه بهداشتی اوباما «منفجر خواهد شد؛» اما از پال رایان که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان وظیفه تجمیع آرای جمهوری‌خواهان را برای تصویب قوانین جنجالی بر عهده دارد، انتقاد نکرد.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها