گزارش وزارت خارجه صهیونیست‌ها؛

ترکیه ده‌ها هزار "ترک چینی" را به سوریه فرستاده است

ترکیه ده‌ها هزار
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 01:26

گزارش محرمانه وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر قدس حاکیست، هزاران چینی در طی سالیان اخیر از طریق ترکیه برای جنگ به سوریه رفته‌اند.

العالمسوریه

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونت گزارش محرمانه بخش پژوهش های سیاسی وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر قدس را منتشر کرد که براساس آن هزاران چینی در طی سالیان اخیر برای جنگ به سوریه رفته و به گروههای مسلح مخالف دولت دمشق پیوسته اند.

إيتمار آيخنر خبرنگار بخش سیاسی پایگاه یدیعوت احرونت در این باره گفت: براساس گزارش مذکور، دهها هزار نیروی مسلح چینی در میان گروههای مسلح مخالف با دولت سوریه می جنگند و دولت پکن نگران بازگشت آنها به چین و تأثیرشان بر امنیت شهروندان و منافعش در سراسر جهان است. این امر، عامل اصلی افزایش نقش چین در سوریه است که باعث شده است روابطش را با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بیشتر تقویت کند، زیرا پکن نگران است بازگشت این افراطیون به چین باعث به خطر افتادن امنیت این کشور شود.

در گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمده است حضور دهها هزار مسلمان چینی در میان گروههای مسلح مخالف دولت سوریه، ضرورت پیگیری و کنترل این افراد با هدف اطلاع از فعالیت هایشان را ایجاب می کند. از این رو، چین به بهره برداری از طرف هایی مانند ایران، روسیه و دولت سوریه که در حال حاضر در صحنه سوریه حضور دارند روی آورده است.

براساس این گزارش، دولت چین تلاش زیادی برای پایان دادن به رفتن جوانان "اویگور" چینی به طور غیر قانونی انجام داده است و با وجود اینکه نزدیکترین راه به سوریه از طریق کشور پاکستان مسدود شده است این افراد از مرزهای جنوبی چین برای خروج از ان کشور و رفتن به ترکیه از مسیری پیچیده استفاده می کنند و سپس عازم سوریه می شوند.

 بسیاری از خانواده های ترک اویگوری با هدف تأمین مالی هزینه این سفر، دارایی شان را می فروشند و دولت ترکیه به دلیل اصالت ترک این افراد به آنها – به ویژه آنهایی که درصدد رفتن به خاک سوریه هستند - کمک می کند که این امر باعث تنش در روابط چین و ترکیه شده است.

همکاری چین و سوریه به مبارزه با تروریست ها محدود نمی شود، بلکه چین در زمینه بازسازی سوریه نیز اعلام آمادگی کرده است. بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز گفته است کارشناسان چینی عملا در سوریه حضور دارند و به بازسازی این کشور کمک می کنند.

216

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها