انگلیس: داعش در عراق شکست خورده است

انگلیس: داعش در عراق شکست خورده است
جمعه 11 فروردين 1396 - 16:57

وزیردفاع انگلیس تاکید کرد، گروه تروریستی داعش در عراق شکست خورده و هزاران نفر از عناصر این گروه در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.

العالم - اروپا

به گزارش الجزیره مباشر، مایکل فالون در گفتگوی مطبوعاتی مشترک با جیمز ماتیس، همتای آمریکایی خود در لندن گفت: انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد اما نخست وزیر (انگلیس) علاقه مند است روابط و اشتراکات عمیق ما با اتحادیه اروپا، نه تنها در حوزه اقتصاد، بلکه در حوزه همکاری های امنیتی تداوم یابد.  به سود همه ماست که اشتراکات و همکاریها را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: این روزها فرصتی پیش آمده است تا بتوانیم انگلیس بهتری بسازیم، ما (انگلیس و آمریکا) با تلاش از افغانستان تا سودان جنوبی در پی تقویت روابط و قرابتی هستیم که با هم داریم، نیروهای ارتش ما و هم پیمانانمان از نظام و امنیت ما دفاع می کنند، طبیعی است که بگوییم برای ما دوستی بهتر از آمریکا وجود ندارد، روابط ما همیشه محکم بوده است زیرا این  روابط همواره بر اصول مشترک استوار است.

وزیردفاع انگلیس گفت: هفته های گذشته که حمله به وست منستر رخ داد و چهار نفر از جمله یک مرد آمریکایی کشته شدند، این نکته به ما یاد آوری شد که ارزش های ما مورد هجوم قرار گرفته اند. در نتیجه امروز در پی ارزیابی مجدد تلاش های خود و تلاش های بین المللی در  مبارزه با تندروی در عراق و سوریه هستیم.

فالون گفت: ما در نبرد با داعش با هم همراهیم. داعش در عراق شکست خورده است و تنها حدود سی درصد از موصل را در اختیار دارد و صدها هزار نفر از آنان در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها