229 یا 2800 ... ائتلاف آمریکا چند غیرنظامی را کشته است؟

229 یا 2800 ... ائتلاف آمریکا چند غیرنظامی را کشته است؟
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 12:53

در حالی که برخی گزارشها از کشته شدن 2800 غیر نظامی در حمله ائتلاف جنگ با داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه خبر می دهند، ارتش آمریکا مدعی شد که از سه سال پیش تا کنون، تنها 229 غیر نظامی در عملیات های این ائتلاف کشته شده اند

العالم - عراق
به گزارش سایت "اسکای نیوز عربی" وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای ادعا کرد که از زمان آغاز عملیات ائتلاف بر ضد گروه تروریستی داعش حدود سه سال پیش تا الان، 229 غیر نظامی کشته شده اند.
در واقع آمار رسمی تلفات غیر نظامی از زمان آغاز حمله تا کنون بسیار کمتر از آن چیزی است که دیگر گروه ها می گویند. سازمان (ایر وورز) که در زمینه رصد تبعات حمله های هوایی ائتلاف بر غیر نظامیان فعالیت می کند، آمار تلفات غیر نظامی را در حمله های هوایی ائتلاف، بیش از 2800 نفر ذکر کرده است.
شاهدان عینی گفته اند که فقط در یک حمله هوایی ائتلاف در موصل در اواسط مارس، حدود 200 نفر زیر آوار دفن شدند.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که خود درباره این حادثه تحقیق کرده است؛ گو اینکه ده ها گزارش درباره موارد متعددی از تلفات غیر نظامیان در دو سال گذشته تهیه شده اند.
پنتاگون در بیانیه خود ضمن ابراز تأسف از کشته شدن غیر نظامیان در این حمله ها، آن را غیر عمد دانسته است.
ارتش آمریکا ادعا کرده است که طبق آمار وزارت دفاع آمریکا، 4 غیر نظامی در حمله هوایی به یک انبار اسلحه داعش در نزدیک موصل در سپتامبر 2015 کشته شده اند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها