شانس نخست ریاست جمهوری فرانسه «دشمن» خود را مشخص کرد

شانس نخست ریاست جمهوری فرانسه «دشمن» خود را مشخص کرد
يکشنبه 13 فروردين 1396 - 14:40

امانوئل ماکرون نامزد جریان میانه‌رو فرانسه، جبهه ملی به رهبری مارین لوپن را رقیب اصلی خود دانست. این در حالی است که براساس نظرسنجی‌ها رقابت میان ماکرون و لوپن بسیار به هم نزدیک شده است.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه الجزیره، ماکرون با لحن بسیار شدیدی درباره مارین لوپن، وی و حزبش را دشمنان اصلی و وارثان حزب کینه توزی دانست و تأکید کرد که از فرانسوی های خارجی تباری که به فرانسوی بودنشان افتخار می کنند دفاع خواهد کرد.
براساس نتایج آخرین نظریه سنجی ها میزان آرای ماکرون و لوپن، بسیار به هم نزدیک خواهد بود.
ماکرون در یک نشست تبلیغاتی در شهر مارسی در جنوب فرانسه گفت: جبهه ملی رقیب اصلی ماست که از هر طرف به ما حمله می کند. نباید به محکومیت آنها اکتفا کرد، بلکه باید با آنها مقابله کنیم.
نامزد حزب میانه روی فرانسه تصریح کرد: از ما انتظار می رود حزب تنفرانگیزی و تحقیرکردن و همه کسانی را که درباره افکارشان احساس شرمندگی می کنیم از این ستاد تبلیغاتی و سراسر کشور دور کنیم. ما در مرحله اول انتخابات پیشرو خواهیم بود و آنها را شکست خواهیم داد.
از سوی دیگر، فرانسوا فیون نامزد جریان راست با حمله شدید به ماکرون – که از بیشترین شانس برای پیروزی در انتخابات برخوردار است – وی را فریبکار و پوپولیست دانست.
فیون در یک میتینگ انتخاباتی در جزیره کرسیکا، ماکرون را امانول اولاند نامید و وی را متهم کرد که تظاهر به جدا شدن از هولاند می کند، این در حالی است که برنامه انتخاباتی وی، ادامه اقدامات هولاند است.
ماکرون، وزیر سابق در کابینه فرانسوا اولاند، آماج حملات شدید جریان راست گرای فرانسه قرار گرفته است. این جریان، همچنان امیدوار است با وجود نتایج ناامید کننده نظرسنجی ها، فرانسوا فیون به دور دوم انتخابات راه یابد.
216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها