مقام سابق آمریکا:تحریم‌ کره شمالی یا چین کارسازنیست

مقام سابق آمریکا:تحریم‌ کره شمالی یا چین کارسازنیست
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 13:26

جانشین پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در اظهاراتی جنگ طلبانه گفت که اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی و چین برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ موثر نخواهد بود.

العالم-آمریکا

 در حالی که روسای جمهور آمریکا و چین قرار است امروز چهارشنبه دیدار کنند، ژنرال بازنشسته و یکی از گزینه‌های دونالد ترامپ برای وزارت دفاع، اظهاراتی جنگ طلبانه علیه کره شمالی مطرح کرد.

قرار است روز چهارشنبه اولین دیدار دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور چین پس از آغاز ریاست او بر کاخ سفید در فلوریدا برگزار شود؛ دیداری که رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر آن را «دیداری بسیار سخت» خوانده بود.

دونالد ترامپ بارها از چین به خاطر سیاستهای اقتصادی این کشور و همچنین «عدم همراهی آن با آمریکا در قبال کره شمالی» انتقاد کرده بود.

حال، ژنرال بازنشسته و 74 ساله که طبق گزارش رسانه‌ها یکی از گزینه‌های ترامپ برای وزارت دفاع بوده، درباره کره شمالی اظهاراتی جنگ طلبانه مطرح کرده است.

«جک کین» که از سال 1999 تا 2003 جانشین رئیس ستاد مشترک آمریکا بوده، در مصاحبه با رسانه انگلیسی گفت: «شاید یک حمله پیشگیرانه علیه تاسیسات و مراکز اتمی زیر زمینی، نیروهای راکتی و خمپاره‌ای و اهداف در رهبری رژیم (کره شمالی)، تنها گزینه باقی مانده ما روی میز باشد».

این ژنرال سالخورده به روزنامه «تایمز» تاکید کرده که تلاش‌های قبلی این کشور برای همراه کردن چین در موضوع کره شمالی، «به طرز ناگوار کننده و مایوسی با شکست مواجه شده است».

او افزود: «تحریم‌ها علیه کره شمالی کارساز نبوده و من تردید دارم که اعمال تحریم‌های بیشتر کارساز شود و من اعتقاد ندارم که اعمال تحریمها علیه چین هم بتواند کارساز باشد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها