دستگیری 6 نفر به اتهام ارتباط با داعش در روسیه

دستگیری 6 نفر به اتهام ارتباط با داعش در روسیه
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 14:30

کمیته تحقیقات روسیه از دستگیری 6 مظنون جدید از اتباع کشورهای آسیای میانه به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر سن‌پترزبورگ خبر داد.

العالم-اروپا

کمیته تحقیقات روسیه امروز (پنج شنبه) اعلام کرد، هشتمین مظنون تلاش برای به خدمت‌گیری جنگجو برای گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در شهر «سن‌پترزبورگ» روسیه دستگیر شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد، «در تاریخ 5 آوریل 2017، در نتیجه انجام عملیات تحقیق و تفحص با همکاری بخش‌هایی از سرویس امنیت فدرال روسیه، وزارت کشور و یگان‌های ویژه گارد ملی روسیه، 6 نفر از اتباع کشورهای آسیای میانه دستگیر شده‌اند».

به گفته بازپرسان روسیه، این افراد اغلب تلاش می‌کردند تا از تاریخ نوامبر سال 2015، از میان اتباع کشورهای آسیای میانه در سن‌پترزبورک برای جنایات تروریستی و مشارکت در فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره نیرو جذب کنند.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: «این نهاد به طور کامل تمامی ارتباطات و تماس‌های افراد دستگیر شده را بررسی خواهد کرد اما باید یک بار دیگر به این نکته تأکید شود که در تحقیقات انجام شده هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط این افراد با حمله تروریستی در متروی سن‌پترزبورگ بدست نیامده است».

روز دوشنبه انفجاری در متروی سن‌پترزبورگ دست‌کم 14 کشته و 50 زخمی برجا گذاشت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را که مقامات روسیه آن را تروریستی اعلام کردند، برعهده نگرفته است. منابع پلیس اعلام کردند که این انفجار توسط یک عامل انتحاری انجام شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها