پنتاگون آماده حمله احتمالی به سوریه!

پنتاگون آماده حمله احتمالی به سوریه!
جمعه 18 فروردين 1396 - 01:52

در شرایطی که دولت آمریکا در روزهای گذشته دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب متهم کرده است، رسانه های غربی از آمادگی دولت ترامپ برای حمله احتمالی به سوریه خبر می دهند.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه خبری فاکس‌نیوز جمعه شب با مخابره خبری فوری مدعی شد پنتاگون به دو ناو آمریکایی «یواس‌اس راس» و «یو‌اس‌اس پوتر» در مدیترانه شرقی فرمان داده برای حمله به سوریه در صورت لزوم در حالت آماده‌باش قرار بگیرند. 

درهمین حال شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری و زیر نویس از گزارش توجیهی وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهوری این کشور درباره گزینه های پیش رو در قبال سوریه خبر داد.

این شبکه همچنین اعلام کرد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است با مشاور امنیت ملی درباره سوریه گفتگو کند.

از سوی دیگر منابع خبری به نقل از کاخ سفید گزارش کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصمیمات و یا گزینه های احتمالی خود درباره سوریه قبل از نهایی شدن آن خبر نخواهد داد.

جمعی از اعضای دموکرات سنای آمریکا هم به «دونالد ترامپ» هشدار دادند که برای هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه، باید ابتدا مجوز کنگره را دریافت کند.

آنتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل متحد هم روز پنجشنبه با خودداری از اظهار نظر مستقیم درباره حمله احتمالی نظامی به سوریه گفت : در خصوص اتفاقی که هنوز رخ نداده، نظری ندارم. دغدغه اصلی من این است که مطمئن شوم عاملان حمله ادلب، پاسخگوی اقدام خود باشند.

 

پربیننده ترین خبرها