تغییرات راهبردی داعش در خطرناک‌ترین و آخرین پایگاهش در مرز عراق و سوریه

تغییرات راهبردی داعش در خطرناک‌ترین و آخرین پایگاهش در مرز عراق و سوریه
جمعه 18 فروردين 1396 - 21:10

داعش، برای مقابله با آخرین حمله برای ریشه کن کردن این گروه تروریستی، در آخرین منطقه ای که در حدفاصل عراق و سوریه اشغال کرده است، دست به تغییراتی اساسی زد.

العالمعراق

یک منبع بومی در استان الانبار، روز جمعه خبر داد که گروه تروریستی داعش، در منطقه ای که آن را «ولایت فرات» می خواند و منطقۀ راهبردی القائم در مرز عراق و منطقه البوکمالِ سوریه و روستاهای اطراف این دو منطقه را شامل می شود؛ «والی» خود را تغییر داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: والی جدید قائم و البوکمال، شخصی عراقی است که به نام "ابوحسین العراقی" معروف است. انتصاب او به عنوان والی جدید، به منظور جذب شهروندانی صورت می گیرد که در این مناطق اشغالی زندگی می کنند.

به گفتۀ این منبع، والی جدید داعش، از سرکرده های ارشد داعش است که اصالتاً از اهالی الانبار است. او در نخستین گام، تمام کسانی که داعش در منطقۀ سوریِ البوکمال زندانی کرده بود، را آزاد کرد. این منطقه، وابسته به استان دیرالزور است و در سمتِ عراق، با منطقۀ القائم همسایه است.

والی داعش همچنین در منطقۀ البوکمال، با صدور فرمانی، بدهی های قبض های آب و برقِ مردم در این منطقه را بخشید.

به باور این منبع، تصمیمات والی جدید داعش، به منظور جلب نظر و رضایت مردم این مناطق صورت می گیرد تا با آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی این مناطق از دست داعش، ساکنان این مناطق، از آن ها خارج نشوند.

به گفتۀ این منبع، عملیات آزادسازی مناطق عانه، راوه و القائم در غرب الانبار که یک سوم مساحت عراق را تشکیل می دهند، عملیاتی بسیار دشوار خواهند بود، به ویژه در القائم که داعش آن را از عراق جدا و به خاک سوریه الحاق کرده است.

این منبع در پایان تاکید کرد که در حال حاضر، القائم منطقه ای بسیار خطرناک به شمار می رود، زیرا همه سرکرده های داعش، اعم از سرکرده های فراری از فلوجه و موصل، به این منطقه آمده اند و شماری از آنان، متخصص ساختِ موشک و مواد سمی هستند و عده ای دیگر، پرسنل درمانی هستند. این منطقه همچنین به سبب تونل هایی که داعش در آن به سوی منطقۀ البوکمال حفر کرده است، از اهمیتی ویژه برخوردار است.

205

 

پربیننده ترین خبرها