روسیه محکوم کرد ... «نفاق غرب» برای سرنگونی اسد

روسیه محکوم کرد ... «نفاق غرب» برای سرنگونی اسد
جمعه 18 فروردين 1396 - 22:49

ولادیمیر سفرانکوف، نمایندۀ روسیه در سازمان ملل، روزجمعه در نشست اضطراری سازمان ملل برای بررسی حملۀ آمریکا به سوریه، تأکید کرد اقدامات آمریکا برای «بالا بردن روحیۀ تروریست ها» است.

العالم – آمریکا
به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، سفرانکوف با انتقاد از «نفاق غرب»، اتهامات مطرح شده از سوی کشورهای غربی علیه موسکو و دمشق را تکذیب کرد. او، همچنین، گفت که آمريکا و فرانسه اصرار دارند که دولت سوريه را سرنگون کنند.
او تأکید کرد آمریکا با حمله به سوریه تلاش دارد توجهات را از آنچه برای غیرنظامیان در موصل پدید آورده است، منحرف کند.
نمایندۀ روسیه در سازمان ملل یادآوری کرد که در سال 2003 نیز آمریکا با ارائۀ اطلاعات نادرست دربارۀ تسلیحات کشتار جمعی عراق به این کشور حمله کرد اما بعدها روشن شد که عراق چنین اسلیحاتی نداشته است.
سفرانکوف، افزود: «ما پيشنهاد کرده ايم کميته هاي حقيقت ياب به حادثه مورد اصابت حملات شيميايي بروند». با وجود این، او تأکید کرد کارشناسان هيئت حقيقت ياب نماينده يک کشور متخاصم با سوريه هستند.
در سوی دیگر، نیکی هیلی، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد که بشار اسد حمله شیمیایی را مرتکب شده اما ایران و روسیه نیز در آنچه اتفاق افتاد مقصر هستند.
او، همچنین، با طرح این ادعا که آماده ایم اقدامات بیشتری انجام دهیم، گفت: «امیدواریم که نیازی نباشد».
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه «درباره سوریه باید وارد فاز سیاسی شویم» از ایران، روسیه و سوریه خواست که «فرایندهای سازمان ملل را جدی بگیرند.»
 

پربیننده ترین خبرها