چرا اس 400 موشک‌های آمریکا را سرنگون نکرد؟!

چرا اس 400 موشک‌های آمریکا را سرنگون نکرد؟!
شنبه 19 فروردين 1396 - 12:16

پس از حملۀ آمریکا به پایگاه هوائی الشعیرات سوریه با 59 موشک تاماهاک، این سؤال مطرح شده است که چرا روسیه از موشک های اس 400 خود برای منهدم و سرنگون کردن موشک های آمریکائی استفاده نکرد.

العالم سوریه
 روزنامه ایزوِستیا چاپ روسیه به نقل از کارشناسان نظامی روس نوشت: روسیه برای جلوگیری از آغاز احتمالی جنگ اتمی از سامانه های موشکی خود در پایگاه های حمیمیم و طرطوس برای انهدام موشک های آمریکائی استفاده نکرد. 

پایگاه الشعیرات در استان حمص در مرکز سوریه یکی از مهمترین پایگاه هائی هوائی ارتش است.
سرگی سوداکوف کارشناس آکادمی علوم نظامی روسیه در مصاحبه با ایزوستیا تأکید کرد: خویشتنداری نظامیان روسی خطر آغاز جنگ اتمی را دور کرد .
سوداکوف گفت : سؤال اصلی که همگان مطرح می کنند اینست که چرا سامانه های موشکی روسیه هیچ یک از موشک های آمریکائی را منهدم نکرد؟ مردم معتقدند که ارتش روسیه باید حملۀ موشکی آمریکا را دفع می کرد ولی اگر روسیه چنین کاری می کرد ، شاید ما امروز از خواب بیدار نمی شدیم زیرا احتمال آغاز  جنگ اتمی وجود داشت و اگر روسیه موشک های آمریکائی را منهدم می کرد ، جنگ بین دو کشور اتمی در خاک کشور سوم آغاز می شد.
سوداکوف خاطرنشان کرد: اسرائیل و ترکیه گهگاه سوریه را زیر آتش می گیرند و در این میان روسیه از فرودگاه و تأسیسات خود حفاظت می کند. من معتقدم که مقامات سیاسی تصمیم گرفته بودند که موشک های آمریکائی منهدم نشود زیرا دفع حملۀ آمریکا به معنای آغاز جنگ موشکی بین آمریکا و روسیه بود.
این کارشناس روسی اعلام کرد : می توان گفت که دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه وضعیتی شبیه وضعیت جنگ گرم به وجود آورده است.
سوداکوف گفت : اگر خویشتنداری در کار نبود ، دستور انهدام موشک های تاماهاک صادر می شد و جنگ اتمی به راه می افتاد.
کارشناس نظامی دیگری نیز در مصاحبه با ایزوستیا گفت : مأموریت سامانه های موشکی روسیه فقط حفاظت از پایگاه ها و منافع مسکو در سوریه است نَه دفاع از خاک و اهداف نظامی این کشور.

214

پربیننده ترین خبرها