نماینده پارلمان عراق:

نبرد موصل دشوار شده است

نبرد موصل دشوار شده است
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 05:23

نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه نبرد آزاد سازی موصل دشوار تر از گذشته شده است، گفت که نباید نیروهای عراقی در آزادسازی این شهر شتابزده عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صالح الملطک در گفتگو با شبکه الحدث درباره تحولات میدانی عراق و در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از روند آزاد سازی موصل چیست، گفت: نبرد و درگیری ها در مقایسه با گذشته دشواتر شده است ومرحله آینده بسیار پیچیده خواهد بود چرا که جمعیت زیادی در موصل زندگی می کنند و مردم زیادی تحت محاصره (گروهک تکفیری صهیونیستی) داعش قرار دارند و داعش این مردم را می کشد.

وی افزود : یکی از اشتباهات، این بود که راهی برای فرار مردم در نظر گرفته نشد. بهتر بود که راهی برای فرار داعش در نظر گرفته می شد و با این افراد در نقطه دیگری که جمعیت اندکی داشت می جنگیدند تا از میزان تلفات کاسته شود. روشن است که این نبرد تلفاتی به همراه خواهد داشت. به نظر می رسد نیروهای عراقی گزینه ای جز پیشروی ندارند. ما به نیروهای عراقی توصیه کردیم که تا حدی درنگ کنند و شتابزده عمل نکنند.

وی یادآور شد: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در مقایسه با نیروهای دیگر حرفه ای تر هستند. این نیروها آموزش های زیادی دیده اند و باید در نبرد پیچیده این بخش از موصل به صورت اساسی از این نیروها استفاده شود.

الملطک افزود : ما امروز در مرحله ای قرار داریم که باید تصمیم بگیریم بهترین راه حل را برای شهروندان داشته باشیم. اوضاع میدانی در موصل نشان می دهد نبرد این منطقه زمان بر است. برای این که از میزان تلفات کاسته شود نباید شتابزده عمل کنیم. پایان یافتن نبرد موصل از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هنوز سرنوشت نبرد در مناطق دیگری نظیر تلعفر، الحویجه و قائم که عناصر داعش حضور دارند، مشخص نیست.

پربیننده ترین خبرها