روسیه در صورت حمله آمریکا به آن پاسخ می دهد

روسیه در صورت حمله آمریکا به آن پاسخ می دهد
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 13:20

معاون کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه بر واکنش سریع مسکو در صورت حمله آمریکا به مواضع نظامی‌‌ خود در سوریه تاکید کرد.

العالم ـ اروپا
به گزارش روسیاالیوم، یوری شویتکین معاون کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه تاکید کرد که مسکو در صورت حمله به مواضع نظامی خود در سوریه، به سرعت واکنش نشان خواهد داد.

وی واکنش مستقیم روسیه به حمله احتمالی که ممکن است سامانه پدافند هوایی سوریه را هدف قرار دهد بعید دانست و گفت: پدافند هوایی سوریه به تنهایی قادر به مقابله با هرگونه تهدیدی است.

شویتکین اظهار داشت: روسیه در خاک سوریه تاسیاتی نظامی دارد و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و امثال آن باید بدانند که در صورت تهدید یگان‌های ما این اقدام، چه پیامدهایی خواهد داشت. در این صورت دیگر فقط موضع‌گیری مطرح نیست، بلکه اقداماتی عملی صورت خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، پیش از این ویکتور اوزیروف رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه در گفت وگو با خبرگزاری اینتر فاکس روسیه تصریح کرد: سامانه های دفاع هوایی روسیه موشک های آمریکایی را در صورت حملات جدید واشنگتن علیه سوریه، سرنگون نخواهند کرد.

وی افزود: "نیروهای مسلح ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه مستقر هستند و نه محافظت از سوریه در برابر تهدیدهای خارجی و ما چنین ماموریتی نداریم و با چیزی مقابله نخواهیم کرد".

اوزیروف در عین حال تاکید کرد: این ماموریت را باید سامانه های دفاع هوایی سوریه انجام دهند و ارتش سوریه "حق تمام و کمال" برای انجام آن دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها