ماساژ، بافت‌های بدن را تقویت می‌کند

ماساژ، بافت‌های بدن را تقویت می‌کند
جمعه 25 فروردين 1396 - 02:13

متخصصان ماساژ درماني هنگام اجراي تكنيك‌هاي يداوي بيش از هر چيز روي اين بافت‌ها مانور مي‌دهند. بافت «فشيا» از جمله مهم‌ترين بافت‌هاي بدن است.

العالم - گوناگون

حفظ و ارتقاي سلامت با ماساژدرماني

درمانگران طب چيني با ۳ رويكرد ماندگاري فشار روي عضله خاص، ماندگاري كشش روي عضله و در نهايت انجام حركات فشاري، چرخشي و ارتعاشي روي ماهيچه‌ها و «فشيا»ها در بدن كار مي‌كنند؛
آن‌ها در اين مسير با ارائه حركات يداوي با كمك انگشتان دست روي عضلات و وارد كردن فشار در بخش‌هايي خاص به درمان برخي بيماري‌ها يا تسكين دردها كمك مي‌كنند.

در مواردي درمانگر با ايجاد كشش روي عضله كه قالبا با كمك بادكش انجام مي‌شود، به درمان مي‌پردازد و گاهي به‌طور توامان از حركات فشاري، چرخشي و ارتعاشي روي «فشيا» و عضلات بهره مي‌گيرد.
در هر ۳حالت درمانگر تلاش مي‌كند با ارائه بهترين روش براي بهبود حال بيمار اقدام كند و حتي ماساژي را به افراد سالم ارائه كند كه به حفظ سلامت و ارتقاي تندرستي آن‌ها كمك كند.

تقويت بافت‌هاي بدن با ماساژ شكم

درمانگران و متخصصان ماساژ درماني در جهان و به‌طور كلي تمامي درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان بدن را يك كل واحد مي‌دانند و معتقدند اعضا و اندام‌هاي اين كل به هم پيوسته با يكديگر در ارتباط هستند؛
اين موضوع درباره «فشيا» يا بافت‌هاي عضلاني بدن نيز صادق است. براساس ديدگاه درمانگران «فشيا»ها به مركزيت ناف و در خلاف جهت عقربه ساعت در بدن قرار گرفته‌اند و به هم محكم شده و در ارتباط هستند به همين دليل است كه وقتي فردي به درمانگر مراجعه مي‌كند و مي‌گويد گردنم درد مي‌كند، ما علاوه بر عضلات اين ناحيه، مچ پاي او را نيز ماساژ داده و تكنيك‌هاي درماني را روي آن انجام مي‌دهيم تا تاثير درمان و تكنيك‌ها افزايش يابد. با وجود اين در شرايط طبيعي وقتي درمانگر شكم فردي را ماساژ دهد، عملا كل «فشيا»ها و بافت‌هاي عضلاني او را تحريك كرده و در جهت بهبود ساختار و عملكرد آن‌ها اقدام كرده است.

ماساژ پوستي و افزايش آرامش

در ماساژهاي پوستي درمانگر تمركز اصلي را روي پوست مي‌گذارد و تكنيك‌هايي را كه سراغ دارد، روي پوست ارائه مي‌كند. در اين نوع ماساژ ريلكسي و آرامش خاصي از طريق پوست به بيمار منتقل مي‌شود.
ماساژ «البور» يكي از اين ماساژهاست كه روي پوست كار مي‌كند و درمانگرانش بر اين باورند كه در ماساژ نبايد هيچ‌گونه فشاري را به بدن بيمار وارد كرد و درمانگران‌شان را از اين عمل منع مي‌كنند چون بر اين باورند كه ارائه فشار به بدن فرد ماساژگيرنده، خود مي‌تواند موجب ايجاد استرس شود.

چه روغني براي انواع ماساژ مناسب است

در برخي از شيوه‌هاي درماني مانند «يومي هوتراپي» درمانگران علاوه بر ارائه ماساژ در ۳ سطح پوست، عضله و استخوان از رايحه‌درماني يا روغن‌درماني نيز استفاده مي‌كنند و به‌طور همزمان از هر ۲ روش براي بهبود حال بيمارشان بهره مي‌گيرند.

در اين شيوه درمانگران براي هر يك از ۳ نوع ماساژ روغن‌هاي خاصي را مورد استفاده قرار مي‌دهند. اين درمانگران زماني‌كه ماساژهاي سطحي و پوستي به بيمار ارائه مي‌دهند از روغن زيتون استفاده مي‌كنند.
زيرا روغن زيتون امكان نفوذ به لايه‌هاي زيري را ندارد و در ناحيه پوست متوقف مي‌شود اما از طرف ديگر براي ارائه ماساژهاي عضلاني كه تمركز تكنيك‌ها به روي عضلات است روغن‌هايي مانند روغن نارگيل، روغن بادام شيرين را توصيه مي‌كنند.

زيرا اين روغن‌ها امكان نفوذ از لايه پوست به لايه زيري را دارند و به اين ترتيب موجب تسريع روند درماني مي‌شوند. درنهايت براي ارائه ماساژ به مفاصل و استخوان‌ها درمانگران روغن كنجد، روغن بادام تلخ و روغن شترمرغ را توصيه مي‌كنند كه از ۲ لايه پوست و عضله عبور مي‌كند و حتي قادر است به استخوان‌ها نيز نفوذ كند.

منبع : salamati

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها