واکنش نخست‌وزیر ترکیه به افزایش اختیارات اردوغان ... «استعفا می‌دهم»

واکنش نخست‌وزیر ترکیه به افزایش اختیارات اردوغان ... «استعفا می‌دهم»
جمعه 25 فروردين 1396 - 18:57

نخست‌وزیر ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد در صورتی که در رفراندوم پیش‌رو مردم به تغییر نوع حکومت از نظام پارلمانی به نظام ریاستی رأی دهند، وی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

العالم-ترکیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بن علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که در صورت موافقت مردم کشورش با تغییر نوع حکومت و افزایش اختیارات ریاست‌جمهوری از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

پیش از این، رهبر حزب ناسیونالیست خواستار آن شد که دولت اطمینان حاصل نماید که تغییرات پیشنهاد شده در قانون اساسی باعث تبدیل ترکیه به یک نظام فدرال دولت‌محور نخواهد شد.

در همین حال، ییلدیریم در نشستی که با نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در آنکارا داشت، اظهار کرد: برخی افراد می‌گویند که با تغییرات پیش‌رو دولتی مرکزی و تعداد بسیاری دولت کوچک به وجود خواهد آمد. این چطور ممکن است؟

وی ادامه داد: در صورتی که چنین نظام فدرالی ایجاد شود، من از سمت‌های خود به عنوان رهبر حزب حاکم و نخست‌وزیر کناره‌گیری خواهم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه تصریح کرد، انتخاب نظام فدرال گزینه حساسی برای کشورش محسوب می‌شود زیرا ترکیه در مناطق جنوب‌شرقی با فعالیت‌های جنبش‌های جدایی‌طلب مواجه است.

همه ‌پرسی ترکیه درباره تغییرات در قانون اساسی این کشور قرار است 16 آوریل برگزار شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها