روسیه پیامدهای هسته‌ای حمله آمریکا به کرۀ شمالی را اعلام کرد

روسیه پیامدهای هسته‌ای حمله آمریکا به کرۀ شمالی را اعلام کرد
شنبه 26 فروردين 1396 - 00:03

دانشمندان هسته ای روسیه، در حال بررسی خطرات احتمالی حمله آمریکا به کره شمالی هستند.


العالمآمریکا
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، مرکز امنیت و توسعه علوم انرژی هسته ای روسیه از بررسی خطرات احتمالی حمله آمریکا به کره شمالی خبر داد. "لئونید بولشوف" مدیر این مرکز گفت: همه ما در حال تحلیل و تجزیه وضعیت و خطرات احتمالی آن هستیم، این کشور به ما نزدیک نیست اما بدون شک خطراتی دارد.

یکی از اعضای شورای" روس اتم " و استاد دانشگاه علوم روسیه نیز تاکید کرد  ابرهای رادیواکتیو حتی در بدترین حالت ها، به روسیه نمی رسد.

وی افزود: حتی اگر به یونگ بیون که دارای  راکتورهای هسته ای است حمله هسته ای شود خطر آلودگی رادیواکتیوی در کره شمالی و جنوبی و چین و ژاپن به وجود خواهد آمد، نه در روسیه.
این کارشناس هسته ای روس گفت: معمولا بادهای خاورمیانه از چین و صحرای گبی به سوی اقیانوس آرام می رود از اینرو ابرهای رادیواکتیوی که امکان دارد پس از حمله به تاسیسات هسته ای تشکیل شود از روسیه عبور می کند و وارد  خاک این  کشور نمی شود.

چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از امکان حمله پیشگیرانه به کره شمالی خبر داد. در همین راستا چندین جنگنده و ناوهواپیما بر و رزمناو به شبه جزیره کره اعزام شد.

از سوی دیگر، "هان سونگ ریول " معاون وزیر امور خارجه کره شمالی نیز گفت: کره شمالی در صورت صلاحدید رهبر این کشور آزمایش هسته ای انجام خواهد داد. ما در صورت حمله آمریکا واکنش نشان داده و ساکت نخواهیم ماند.
217
 

پربیننده ترین خبرها