مجلس کویت جعل تابعیت صدها هزار نفر را بررسی می‌کند

مجلس کویت جعل تابعیت صدها هزار نفر را بررسی می‌کند
شنبه 26 فروردين 1396 - 00:13

مجلس کویت تحقیقات گسترده ای را در مورد جعل تابعیت این کشور توسط صدها هزار نفر از اتباع این کشور آغاز می کند.

العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری روزنامه الرأی کویت، محمد الدلال نماینده مجلس کویت گفت که از کمیسیون امور داخلی و امنیتی مجلس خواسته شده است در مورد شمار زیادی از جاعلان تابعیت این کشور تحقیق کند.

وی افزود: باید با انجام تحقیقاتی از صحت چنین اطلاعاتی اطمینان حاصل کرد و نباید به سادگی از کنار چنین موضوعات مهمی گذشت؛ چرا که نمایندگان زیادی در مورد جعل های گسترده اظهار نظر کرده اند و اگر چنین مسئله ای صحت داشته باشد ما با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.

ولید الطبطبایی دیگر نماینده مجلس کویت نیز گفت: ۱۰ نماینده خواستار بررسی موضوع ارتقای غیر طبیعی شماری از شهروندان در طی ۵ سال گذشته شده اند و برخی از این نمایندگان می گویند که صدها هزار نفر در این مدت به صورت غیر قانونی ملیت کویت را به دست آورده اند و اگر چنین اطلاعاتی صحت داشته باشد، فاجعه و جنایتی بزرگ به حساب خواهد آمد.

وی تاکید کرد: حتی اگر ده ها هزار و یا هزاران نفر اقدام به جعل تابعیت کرده باشد، این اقدام دارای پیامدهای منفی زیادی خواهد بود، این در حالی است که برخی از نمایندگان می گویند که صدها هزار نفر از طریق اسناد جعلی ملیت کویت را به دست آورده اند.

چندی پیش نیز دولت کویت از لغو تابعیت ۵۱ شهروند کویتی به دلیل جعلی و غیر قانونی بودن کسب تابعیت توسط این افراد خبر داده بود. این اقدام دولت با توجه به تحقیقات به عمل آمده از سوی وزارت کشور و تشکیل کمیته هایی در زمینه مقابله با باندهای جعل اسناد و شناسنامه در این کشور صورت گرفت.

نکته قابل توجه اینکه بخش اعظم افراد شناسایی و سلب تابعیت شده از نیروهای امنیتی و نظامی کویت هستند که چند دهه پیش پدران آنها با پرداخت پول٬ با انتساب جعلی خود به یکی از خانواده های کویتی٬ اقدام به خرید شناسنامه کرده بودند.

بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مردم کویت دو تابعیتی و شناسنامه عربستان سعودی را دارا هستند اما مقامات رسمی کویت هیچ گونه مشکلی با این امر ندارند.

در کویت همچنین بیش از دویست هزار نفر از اعراب بادیه نشین موسوم به «البِدون» (کسانی که تابعیت هیچ کشوری را ندارند) اقامت دارند که دولت کویت آنها را بی هویت می داند و از اعطای تابعیت به آنان خودداری می کند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها