عاقبت فرایند تبادل اهالی چهار منطقه سوریه پس از انفجار

عاقبت فرایند تبادل اهالی چهار منطقه سوریه پس از انفجار
شنبه 26 فروردين 1396 - 21:00

منابع سوری گزارش کردند که فرایند تبادل اهالی مناطق چهارگانه سوریه که بیم آن می رفت براثر انفجار تروریستی عصر امروز، متوقف شود، بار دیگر از سر گرفته شد.

خبرنگار العالم از سوریه گزارش کرد که پنج اتوبوس از گذرگاه راموسه وارد محله الراشدین حلب شده اند تا جایگزین اتوبوس هایی شوند که در جریان انفجار تروریستی آسیب دیده اند.

براساس این گزارش فرایند تبادل اهالی مناطق چهارگانه سوریه، پس از مغرب به طور کامل انجام خواهد شد.

منابع سوری اعلام کردند که دولت سوریه با تضمین سلامت اتوبوس های حامل افراد مسلح و اهالی مضایا و بقین، خود را به توافق متعهد می داند.

دولت سوریه هم اکنون در حال ارسال کمک های غذایی و پزشکی به اهالی و افراد مسلح مناطق مضایا و بقین است و اوضاع آنان اکنون خوب گزارش شده است.

منابع رسمی سوریه ای تاکید می کنند که امکان هرگونه اقدام انتقام جویانه از طرف اهالی مضایا و بقین وجود ندارد و آنان حامی نیروهای ارتش سوریه هستند.

به گفته این منابع شایعاتی که درباره اقدامات انتقام جویانه مطرح می شود نادرست است و این اقدامات با هدف سر پوش گذاشتن بر انفجار فوعه و کفریا صورت می گیرد.

درهمین حال درحالی که در ساعت های اولیه گروههای مسلح مانع انتقال مجروحان به شهر حلب می شدند و مجروحان حادثه تروریستی را به ترکیه بردند ، تعدادی آمبولانس برای انتقال اهالی فوعه و کفریا که در اثر انفجار زخمی شده اند وارد محله الراشدین حلب شدند و قرار است زخمی شدگان را به بیمارستان های حلب منتقل می کنند.

خروج اهالی شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب در سوریه همزمان با خروج عناصر مسلح از شهرک «مضایا» صبح دیروز جمعه آغاز شد.

صبح و عصر دیروز 120 دستگاه اتوبوس حامل نزدیک به 8 هزار نفر از اهالی شهرک های الفوعه و کفریا، خروج از این دو شهر را از طریق گذرگاه الصواغیه تفتناز آغاز کردند.

در مقابل، کار خروج اتوبوس های حامل عناصر مسلح و خانواده های آنها هم از منطقه مضایا به سمت شهر ادلب آغاز شد.

این امر در راستای اجرای مرحله بعدی توافق بین دولت و گروههای مسلح صورت گرفت. براساس این توافق، درمقابل خروج شماری از اهالی شهرهای کفریا و الفوعه که در محاصره گروههای مسلح است، شماری از عناصر مسلح مستقر در شهرک های مضایا و الزبدانی با خانواده های خود از این دو شهرک که در محاصره ارتش سوریه است، خارج می شوند.

۲۵ اتوبوس حامل عناصر مسلح و خانواده های آنها از شهرک مضایا در ریف دمشق به همراه ۷ آمبولانس حامل زخمی های عناصر مسلح به سمت شهر ادلب حرکت کردند.

انفجار تروریستی عصر امروز در میان کاروان اتوبوس های اهالی الفوعه و کفریا هنگامی روی داد که این اتوبوس ها در آستانه ورود به شهر حلب در شهرک الراشدین توقف کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها