تظاهرات گسترده ضد سعودی - آمریکایی یمنی ها

تظاهرات گسترده ضد سعودی - آمریکایی یمنی ها
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 19:48

شهروندان یمنی با شرکت در تظاهرات گسترده در صنعا بار دیگر تجاوز عربستان به این کشور را محکوم کردند.

العالم ـ یمن
به گزارش المسیره، شهروندان یمنی عصر امروز با شرکت در تظاهرات گسترده با عنوان «ضد مزدوران و ستون پنجم» در صنعا، تجاوز عربستان به این کشور را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در حالی که پرچم‌های یمن را در دست داشتند علیه عربستان و آمریکا شعار سر دادند و سیاست‌های دولت آمریکا و رژیم سعودی را محکوم کردند.

شهروندان یمنی همچنین پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن شعار اتحاد در برابر ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران و مخالفت با سیاست‌های آمریکا نوشته شده بود.

کمیته سازماندهی تظاهرات یمن روز گذشته از مردم این کشور خواسته بود که امروز در تظاهرات پرشور علیه مزدوران و ستون پنجم شرکت کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از المسیره، این کمیته در اطلاعیه‌ای بر اهمیت مشارکت در این راهپیمایی که در راستای محکومیت ادامه تجاوز عربستان و محاصره ظالمانه مردم یمن برگزار شد، تاکید کرده بود.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از 7400 نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از 40 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها