در دیدار عمار حکیم با سیسی چه گذشت؟

در دیدار عمار حکیم با سیسی چه گذشت؟
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 22:16

سید عمار حکیم به همراه تعدادی از اعضای پارلمان عراق با عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر در کاخ الاتحادیه دیدار کرد.

العالم - مصر

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و رهبر "ائتلاف ملی"، بزرگ‌ترین جریان سیاسی عراق که به قاهره پایتخت مصر سفر کرده است با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره ایجاد ائتلاف استراتژیک بین بغداد و قاهره در زمینه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.

عمار حکیم با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در دیدار هیئت ائتلاف ملی عراق از کشورهای عربی، با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار کردیم. در این دیدار دغدغه مشترک درباره مسائل جهان عرب، روابط دو جانبه و راههای تقویت آن و همچنین درباره ایجاد ائتلاف استراتژیک بین بغداد و قاهره در زمینه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی در راستای منافع ملت های عراق و مصر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حکیم افزود: سپس تحولات در عرصه جنگ علیه داعش مورد بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور مصر از تلاش های عراق و فداکاری های عراقی در جنگ با تروریسم و دستاورهای به دست آمده تقدیر و بر حمایت از عراق و حفظ یکپارچگی، روند دمکراسی و احترام به حاکمیت آن تأکید کرد.

حکیم همچنین تصریح کرد: در این دیدار به طور مفصل درباره آینده عراق پس از شکست دادن داعش گفتگو شد و طرفین تأکید کردند که طرح تسویه و آشتی ملی، طرح بزرگی است که به حمایت نیاز دارد. از جمله مباحث مطرح شده، بازسازی شهرهای آزاد شده و بازگرداندن آوارگان است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری الیوم‌ السابع گزارش داد که عمار حکیم پس از این دیدار با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر در ساختمان وزارت خارجه این کشور دیدار و درباره مسائل مورد علاقه طرفین از جمله اوضاع سیاسی و نظامی گفت‌وگو کرد.

"احمد ابوزید" سخنگوی وزارت خارجه مصر تصاویری از این نشست را منتشر کرد اما به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نکرد.

یادآور می شود عمار حکیم شب گذشته وارد قاهره شد و در این باره "حبیب الصدر" سفیر عراق در قاهره اعلام کرد که حکیم بنا به دعوت رسمی مقامات مصر به قاهره سفر کرده است و در این سفر با السیسی، "شریف اسماعیل" نخست‌وزیر و "علی عبدالعال" رئیس پارلمان مصر دیدار می‌کند.

سفیر عراق در قاهره همچنین گفت که حکیم در این سفر با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، "احمد الطیب" شیخ الازهر و "تواضروس دوم" رهبر قبطی‌های مصر دیدار خواهد کرد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها