پافشاری پارلمان اروپا بر توقف مذاکرات عضویت ترکیه

پافشاری پارلمان اروپا بر توقف مذاکرات عضویت ترکیه
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 22:20

پارلمان اروپا فشارها بر سران این اتحادیه برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بعد از همه پرسی اصلاح قانون اساسی را افزایش می دهد.

العالم ـ اروپا
به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، "منفرد وبر"، رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا می خواهد فشارها برای پایان مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را تشدید کند.

وی در گفتگو با هفته نامه اشپیگل تاکید کرد که باید توقف این مذاکرات در شورای برنامه ریزی شده بعدی در ماه ژوئن رخ دهد. شورای اروپایی نمی تواند بیشتر این مسئله اساسی را به تاخیر بیاندازد.

وبر همچنین اعلام کرد که در غیر این صورت این فراکسیون با تصمیمات مهم پارلمان اروپا موافقت نخواهد کرد. ما در پارلمان اروپا با تصمیمات آینده مانند اتحادیه گمرکی یا آزادی ویزا برای شهروندان ترک موافقت نمی کنیم تا زمانی که روابط با ترکیه اساسا شفاف سازی نشود.

به این ترتیب فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا فشارها بر سران اتحادیه اروپا برای تحریم مواضع دولت ترکیه را افزایش می دهد. پارلمان اروپا اخیرا خواستار توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده است، اما این تصمیم تنها با رضایت همه اعضای این اتحادیه می تواند انجام شود. هنوز اتفاق نظر و اجماعی در این باره در اتحادیه اروپا وجود ندارد.

آخر هفته آینده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا می خواهند در نشستی در مالت به مسئله ترکیه بپردازند. یوهانس هان، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا نیز درباره بحث های اساسی در این باره سخن گفته است.

وبر همچنین تاکید کرد که ما باید حالا به یکی از دروغ های بزرگ در روابط با ترکیه و این ایده که این کشور می تواند عضو اتحادیه اروپا شود پایان دهیم. ما به شروعی جدید نیاز داریم و این شروع تازه باید مبتنی بر صداقت باشد.

"نوربرت روتگن"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نیز خواستار البته  نه یک توقف کامل بلکه تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده و گفت: حالا زمان آن رسیده که خود را از یک فرم فلج کننده مسئله عضویت در اتحادیه اروپا برهانیم. اتحادیه اروپا باید این مسئله را برای اردوغان شفاف کند که رفتارهایش بدون عواقب نخواهد بود؛ اتحادیه اروپا باید مذاکرات عضویت را به حال تعلیق درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها