تایمز: شتابزده برای پیروزی ماکرون خوشحالی نکنید

تایمز: شتابزده برای پیروزی ماکرون خوشحالی نکنید
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 20:39

روزنامه تایمز در سرمقالۀ خود نوشت که نباید شتابزده امانوئل مکرون نامزد جناح میانه رو انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را پیروز نامید.

العالم اروپا

تایمز، در مقاله ای که پایگاه الجزیره آن را ترجمه کرد، نوشت اختلاف آراء مکرون و لوپن اندک بود و لوپن شاید کمتر از حد توقعات آراء به دست آورد ولی وزنه ای سنگین به شمار می آید. او توانست به همراه ژان لوک میلونشو نامزد جناح چپ افراطی بیش از 40 درصد آراء را به دست بیاورد که این امر بیانگر دست یابی لوپن و میلونشو به آرای بسیاری از رای دهندگان است، رای دهندگانی که گویا خواستار ایجاد تغییرات ریشه ای در روابط فرانسه با اتحادیه اروپا هستند.

تایمز افزود: هر چند برنامۀ اصلاحات اقتصادی مکرون طرفداران زیادی دارد ولی مکرون پایگاه و پشتوانه ای در مجلس ملی (پارلمان) ندارد مجلسی که انتخاباتش ژوئن آینده برگزار خواهد شد. مکرون اگر رئیس جمهور شود، نیاز به کمک و همکاری نمایندگان برای اجرای بخش کوچکی از وعده هایش دارد و لوپن نیز اگر رئیس جمهور شود، با چنین مشکلی مواجه خواهد شد.
این روزنامه انگلیسی اعلام کرد: مکرون در چند روز آینده باید خود را مردی قوی نشان بدهد و سیاست هایش را به خوبی بررسی کرد . او اگر می خواهد که فرانسه عضو متنفذتری اتحادیه اروپا باشد، باید بیش از پیش به تشریح دیدگاه خود درباره نقش فرانسه در جهان بپردازد. لوپن نیز باید بگوید که تا چه حد برای اخراج فرانسه از عضویت اتحادیه اروپا جدی است.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها