روسیه: حمله موشکی به سوریه، تعهدات ترامپ را بی اعتبار کرد

روسیه: حمله موشکی به سوریه، تعهدات ترامپ را بی اعتبار کرد
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 14:48

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه گفت حمله موشکی آمریکا به سوریه، اعتماد به تعهدات ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم را متزلزل کرده است.

العالم - اروپا
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، "سرگئی ناریشکین" در ششمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو گفت: "با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، به عادی سازی اوضاع در خاورمیانه و خاور نزدیک امیدوار شدیم. اما حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه که مرکز پشتیبانی حمله نیروهای دولتی به مواضع تروریست ها بود، اعتبار تعهدات ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی وی مبنی بر اینکه تمام توان خود را برای مبارزه با داعش به کار می گیرد را زیر سئوال برده است".
ناریشکین تصریح کرد آنچه که تا کنون روسیه از رفتارهای دولت ترامپ دریافته است، صرفا نمایش قدرت بدون هماهنگی با طرفهای دیگر است.
وی با اشاره به اقدام ارتش آمریکا در استفاده از قوی ترین بمب غیر هسته ای در افغانستان و اینکه چرا آمریکا از این بمب موسوم به "مادر بمب" در افغانستان استفاده کرده گفت: "اگر هدف از این کار، هشدار به داعش بوده است که باید بگویم هیچ نتیجه ای نداشته است. اکنون سئوال این است: هدف از استفاده از این بمب چه بوده است و مخاطب این پیام کیست؟"
رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه خاطرنشان کرد که اگر گروه تروریستی داعش از خارج تغذیه نمی شد، غیر ممکن بود که تشکیلات وابسته به آنها در چنین مدت طولانی دوام بیاورد.
وی افزود تلاش های ماجراجویانه غرب برای تغییر اوضاع در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه جز هرج و مرج افسار گسیخته هیچ نتیجه ای نداشته است کما اینکه ثبات منطقه را هم به زده و میلیون ها انسان بیگناه را قربانی کرده است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها