ماجرای گلوله خوردن میرسلیم

ماجرای گلوله خوردن میرسلیم
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 00:39

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : در شهریور ماه در راهپیمایی که از تپه های قیطریه شروع شد از ناحیه جمجمه گلوله خوردم و مجروح شدم .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،سید مصطفی آقامیرسلیم در برنامه دیدگاه دوازدهم شبکه یک سیما به تشریح زندگی خود پرداخت و افزود : بعد از اینکه از دبیرستان البرز در رشته ریاضی فارغ التحصیل شدم برای ادامه تحصیل و کسب تجربه به خارج از کشور(فرانسه) رفتم که در آنجا مهندسی مکانیک را ادامه دادم .
وی با بیان اینکه بعد از ده سال تصمیم گرفتم که به ایران برگردم گفت : در شهریور سال 54 با اوج گرفتن فضای انقلاب به ایران آمدم که با توجه به اینکه تجربه و توشه خوبی در فرانسه به دست آورده بودم ، به محض ورود به ایران از دو جا برای من دعوت نامه آمد اما من دانشگاه پلی تکنیک تهران را انتخاب کردم و در مهر ماه همان سال مشغول تدریس شدم.
میرسلیم افزود : در ادامه از طرف ماشین سازی اراک به من پیشنهاد همکاری شد و به عنوان استاد آن دانشگاه نیز مشغول به کار شدم.
وی افزود : در آن زمان ، در تهران وضعیت ترافیک پیچیده شده بود که تصمیم گرفته شد متروی تهران با نام شرکت راه آهن تهران و حومه راه اندازی شود که مدیرعامل آنجا نیز از من برای همکاری دعوت کرد و به عنوان مدیر بهره برداری مترو منصوب شدم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سپس به فعالیت های انقلابی خود اشاره کرد و گفت : از سال 54 تا 57 فعالیت های انقلابی بود ، دو بار دانشگاه ها تعطیل شد که در یکی از این موارد با سایر اساتید با موضع گیری سیاسی تصمیم گرفتیم به صورت علنی از تظاهرات کنندگان حمایت کنیم.
وی افزود : البته در کنار آن فعالیت های مخفی نیز داشتیم و در گروهی به نام  quotation mark پویای توحید quotation mark  فعالیت سیاسی مخفی داشتیم و اعلامیه توزیع می کردیم.
میرسلیم گفت : در سال 57 بعد از فوت مرحوم مصطفی خمینی ، در راهپیمایی ها شرکت می کردم و در شهریور ماه در راهپیمایی که از تپه های قیطریه شروع شد از ناحیه جمجمه گلوله خوردم و مجروح شدم .
وی افزود : در واقع به این دلیل نتوانستم در راهپیمایی 17 شهریور میدان ژاله حضور پیدا کنم.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری در ادامه به تشکیل جامعه اسلامی دانشگاهیان پیش از انقلاب و فعالیت های خود در این تشکل اشاره کرد و گفت : در زمستان سال 57 پیام جامعه اسلامی دانشجویان را به حضرت امام راحل در نوفل لوشاتو رساندم .
وی افزود : در 12 بهمن سال 1357 با ورود حضرت امام به کشور مبارزات شکل جدیدی به خود گرفت بویژه که امام در بهشت زهرا دولت تشکیل دادند و فرمودند تکلیف اداره کنندگان کشور را روشن کنید که در واقع امام به مردم سالاری اعتقاد داشتند .
میرسلیم به دستور امام به دولت موقت برای برگزاری همهپرسی اشاره کرد و گفت : امام برای استحکام بخشیدن به این نظام خواستند که این جمهوری به همه پرسی گذاشته شود که در واقع دولت برای انجام همهپرسی آمادگی کامل نداشت و ما از طریق حزب جمهوری اسلامی به کمک دولت شتافتیم.
وی افزود :از طرف آیتالله موسوی اردبیلی به عنوان عضو شورای مرکزی حزب   معرفی شده بودم که همزمان در ساماندهی تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همکاری را شروع کردم  .
این کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت : البته این حزب در همه پرسی با دولت همکاری کرد که در نهایت 12 فروردین 58 نتایج همه پرسی با احتساب آراء ایرانیان خارج از کشور 99/2 درصد مشخص شد . 
وی افزود : بعد از آن مجلس خبرگان قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت و در پی آن نیز انتخابات ریاست جمهوری بود که 102 نفر در آن دوران ثبت نام کرده بودند و از آنجا که شورای نگهبان نبود تا صلاحیت کاندیداها را احراز کند امام فرمودند که میزان رای ملت است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : آمریکا هیچگاه نخواست قدر ملت ایران ، انقلاب و رهبر آن را بداند و مدام با توطئه و فتنه میخواستند اخلال ایجاد کنند.
میرسلیم در ادامه سخنان خود به تسخیرلانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 58 اشاره کرد افزود: بعد از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شد که چه خطراتی نظام را تهدید می کرد بنابراین تمام کارکنان سفارت گروگان گرفته شدند و در این فاصله دولت موقت نتوانست بر پا بماند و سقوط کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دوران حضورش در معاونت سیاسی - اجتماعی وزارت کشور اشاره کرد و گفت : در دورانی که مرحوم هاشمی رفسنجانی وزیر کشور بود نخستین حکم بنده زده شد که در آن دوران فعالیت ها انقلابی و بدون هیچ چشم داشتی بود که ای کاش همان روحیه برقرار می ماند .
وی همچنین به انتخاب نخستین رئیسجمهور اشاره کرد و افزود : بعد از انکه مرحوم هاشمی رفسنجانی کاندیدای مجلس شد ، مرحوم مهدوی کنی مسئولیت وزارت کشور را برعهده گرفت و بنده نیز به عنوان مسئول برگزاری انتخابات کشور بودم .
میرسلیم گفت : در مجلس اکثریت آراء را حزب جمهوری اسلامی به دست آورد که در آن موقع یکی از افراد که برای پست نخستوزیری معرفی شد ، من بودم که در واقع  بنیصدر بنده را به عنوان نامزد نخستوزیری به مجلس معرفی کرد.
وی با بیان اینکه در دورانی که در وزارت کشور مسئولیت داشتم با مشکلات مختلفی مواجه بودیم و برخورد کردیم افزود : در ماجرای شهر آمل من به این شهر رفتم و به مردم پشتگرمی دادم و با این حمایت مردمی شهر پاکسازی شد.
وی ادامه داد : البته در آن دوران با یک مشکل دیگری نیز برخورد کردیم که حمله نظامی مستقیم آمریکا برای نجات گروگانها بود که بعد از این توطئه به سراغ صدام رفت و آن را تحریک کرد که به ایران حمله کند .
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور با بیان اینکه با وقوع جنگ تحمیلی در اواخر شهریور 59 من سرپرست شهربانی بودم گفت : مجموع حملات دشمن یک مشکلی ایجاد کرد و خانواده های مختلفی آواره شدند.
وی افزود: من آمادگی خودم را برای سامان دادن جنگ زدگان به شهید رجایی اعلام کردم و با یک کار امدادی و شناسایی دقیق علمی امکان اسکان و حتی اشتغال جنگ زدگان را فراهم کردیم.
وی ادامه داد : هنگامی که خدمت امام رسیدیم ، ایشان ضمن تقدیر فرمودند، جنگ زدگان لشکری شدند در مقابل صدام.
میرسلیم با بیان اینکه الحمدالله کار امدادی رسیدگی به محرومان به خوبی صورت گرفت گفت : در اواخر سال 59 با مسائل متعدد دیگری نیز برخورد کردیم که انحراف بنی صدر و قائله 14 اسفند بود .
وی افزود : همچنین فاجعه ای که در 7 تیر با انفجار در ساختمان حزب جمهوری اسلامی رخ داد که منجر به شهادت 72 از یاران انقلاب شد و بعد از آن نیز انفجار در دفتر نخست وزیری بود که باعث شد انتخابات ریاست جمهوری دوباره برگزار شود .
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهور در ادامه سخنان خود به دوران ریاستجمهوری حضرت آیتالله خامنه ای اشاره کرد و گفت: بعد ازاینکه از امور جنگ زدگان فارغ شدم از این سمت استعفا دادم که بعد از آن ، حضرت آیت الله خامنه ای(رئیس جمهور وقت) از من خواستند برای ساماندهی نهاد ریاست جمهوری و مشاورت ایشان خدمت شان بیایم که استقبال کردم و با انتخاب مجدد ایشان توانستم به عنوان نخستوزیر معرفی شوم ، اما مقرر شد نخستوزیری میرحسین موسوی ادامه پیدا کند.
وی افزود: در دولت هاشمی مشاور تحقیقات رئیسجمهور شدم و بنا به دعوت آیتالله خامنهای در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عضو بودم.
وی ادامه داد : در سال 1372 آقای علی لاریجانی از وزارت فرهنگ به صدا و سیما رفت و از من خواستند وزارت فرهنگ را قبول کنم. من کار خود را از اسفند 72 آغاز کردم و نخستین نمایشگاه قرآنی را شکل دادیم و پیشرفتهای خوبی در زمینه جهانگردی و ایرانگردی حاصل شد و فیلمهای فاخری تولید شد که نمونه و نظیر آن کمتر مشاهده شد.
وی در ادامه به حضورش در ساختار مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و  گفت : بعد از آن به عنوان عضو مجمع دعوت شدم که امروز افتخار میکنم در تدوین بیش از هزار بند از سیاست های کلی کشور ، حضور داشته وآشنا بودم بطوری که در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و علمی و کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با مسائل مختلف کشور آشنا شدم.
میرسلیم به بازدیدش در سال 76 از مجموعه ایران خودرو و دعوت از وی برای طراحی موتور ملی اشاره کرد و گفت: با استخدام نیروهای متخصص و جوان قول دادیم ظرف 5 سال موتور ملی به انجام برسد و ما موفق شدیم در سال 85 با فعالیت خوب جوانان موتور ملی را تولید کنیم.
وی افزود : در سال 85 با حضور احمدی نژاد رئیس جمهور وقت از این موتور رونمایی شد و در سال 87 به تولید انبوه رسید.
وی ادامه داد : من ادعا میکنم بسیار خوب میتوانیم هستهها و نهادهای دانشبنیان را تاسیس و مشکلات اشتغال را در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات برطرف کنیم.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری با اشاره به حضورش در فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ما سالانه با 500 تا 600 نفر غریق در دریای خزر مواجه بودیم و با آموزش نجات غریق در طول 10 سال توانستیم بیش از 75 هزار نفر را نجات دهیم و امیدواریم ظرف اقتصادی کشور را با اتکای تجربهای که در زمینههای علمی، فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت، نجات دهیم./منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها