تمهیدات وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور

تمهیدات وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 17:35

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در گفت و گو با خبرنگار العالم، اقدامات وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور را توضیح داد.

العالم - ایران

قشقاوی درباره آخرین تمهیداتی که وزارت خارجه برای رأی گیری ایرانیان خارج از کشور پیش بینی کرده است گفت: «در 103 کشور خارجی که شامل 132 حوزه رأی گیری اصلی و 279 شعبه اخذ رأی است دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می کنیم که این تعداد ممکن است حسب استقبال هم وطنان افزایش یابد. همه مقدمات کار انجام شده است و اعضای هیأت نظارت و اجرایی در همه حوزه های رأی گیری تعیین شده اند. همه ملزومات اخذ رأی فرستاده شده است و ما امیدواریم در 29 اردیبهشت انتخابات باشکوهی همگام با داخل کشور در خارج داشته باشیم».
وی درباره کشورهایی مانند کانادا که برای برگزاری انتخابات همکاری نکرده اند گفت: «ما از طریق دفتر نمایندگی مان در سازمان ملل به نماینده کانادا در این سازمان یادداشت رسمی داده ایم و مقامات دیپلمات ما هم در این نمایندگی با همتایان کانادایی خود گفت و گو کرده اند تا با توجه به وجود 400 هزار ایرانی در این کشور زمینه رأی گیری فراهم شود اما تا کنون جواب مثبتی دریافت نکرده ایم».

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها