قالیباف: باید با فساد به طور جدی برخورد شود

قالیباف: باید با فساد به طور جدی برخورد شود
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 19:32

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از دغدغه های مردم فساد است که باید جدی با آن برخورد کرد.

العالم - لحظه به لحظه با انتخابات 96

محمد باقر قالیباف بعدازظهر امروز در حاشیه ضبط تلویزیونی در جام جم در جمع خبرنگاران افزود: در زمینه مبارزه با فساد باید دو کار جدی صورت گیرد؛ اولا سیستم ها باید هوشمند و از فناوری استفاده کرد که هر چه قدر بتوانیم دخالت افراد را در فرآیند کاری کوتاه کنیم.
وی گفت: در حال حاضر این کار در شهرداری تهران انجام شده  و متاسفانه کاری که دولت انجام میدهد این است که حرف از شفافیت می زند اما خودش بخشی از قراردادها را مهر محرمانه می زند.
قالیباف افزود: قراردادی که مهر محرمانه داشته باشد یعنی فساد، نباید به این گونه عمل شود.
وی گفت: مردم باید بتوانند از همین شبکه های مجازی قراردادها را ملاحظه کنند.
قالیباف افزود: مدیران در هر سطحی وقتی گزارش فساد را دیدند قبل از اینکه بگویند مسئولش قوه قضائیه است برخورد کنند و به قوه قضائیه معرفی کنند و قوه قضائیه نیز به طور جدی با این موضوع برخورد کند.
وی گفت: در برخوردها نباید هیچ گونه ملاحظه ای داشته باشیم و بگوییم این دوست ماست، همشهری ماست.
قالیباف ادامه داد: من دیشب که سخنگوی قوه قضائیه در خصوص قاچاقی گزارش می دادند گفتم اگر جای دولت بودم آن وزیر را عزل و به قوه قضائیه معرفی می کردم.
وی گفت: نباید تعارف کنیم ریشه فسادها آن 4 درصد هستند که همه جا نفوذ دارند حتی در سیاست ها و بخش نامه ها  و حتی متاسفانه در قانونگذاری هم دخالت دارند.
قالیباف در خصوص چاپ پوستر و تبلیغات گفت: همه کار تبلیغاتی ما در فضای مجای متمرکز است و حالا در ستادهای مردمی اگر کاری انجام شود مردمی است و خودشان کمک می کنند.
وی گفت: به هیچ عنوان نه از کسی خودم مستقیما کمک می خواهم و نه گفتم کسی به من کمک کند و نه چنین خواهشی از کسی دارم.
قالیباف در خصوص صحبت با ایرانیان خارج از کشور و ضبط برنامه در این زمینه افزود: برنامه خوبی بود و سوالات به گونه ای بود که دغدغه ایرانیان خارج از کشور در آن گفته شد و فرصتی بود که دیدگاه های دولت در خصوصص ایرانیان خارج از کشور را بگوییم.

منبع : iribnews
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها