حضور نظامی آمریکا در افغانستان بیشتر می‌شود

حضور نظامی آمریکا در افغانستان بیشتر می‌شود
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 10:40

یک مقام ارشد آمریکایی گفت ظرف هفته آینده پنتاگون از کاخ سفید خواهد خواست به منظور خلاصی از رکود و جمود فعلی در روند مبارزه با گروه طالبان در افغانستان، هزاران تفنگدار آمریکایی دیگر را به این کشور اعزام کند.

العالم - آمریکا
به گزارش خبرگزاری فرانسه پس از کاهش روز افزون تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان از سال 2011 به بعد، اینک فرماندهان آمریکایی مدعی هستند برای پشتیبانی بهینه از نیروهای افغان و کمک به بازپس گیری اراضی اشغال شده از طالبان، باید نیروهای بیشتری به این کشور اعزام شوند.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون خواستار اعزام 3 تا 5 هزار نفر نیروی دیگر به افغانستان خواهد شد کار این نیروها، مشاوره دادن و آموزش ارتش و پلیس افغانستان خواهد بود.
در حال حاضر 8400 تفنگدار آمریکایی در افغانستان حضور دارند که بر پایه رایزنی های صورت گرفته 5 هزار سرباز دیگر از متحدین آمریکا در ناتو برای مأموریت های استشاری به این تعداد اضافه خواهد شد.
"ترزا ویلان"، معاون وزیر جنگ آمریکا در عملیات های ویژه در نشست "کمیسیون خدمات مسلح" سنا گفت که پیش بینی می شود که ظرف هفته آینده این پیشنهادها به رئیس جمهور برسد.
وی افزود هدف، خارج شدن از رکود موجود و نیز بیان این موضوع است که افغانستان متحد بسیار مهم آمریکا در منطقه ای بسیار دشوار است.
208

پربیننده ترین خبرها