تسلیحات روسی چگونه به دست داعش و النصره رسیده است؟

تسلیحات روسی چگونه به دست داعش و النصره رسیده است؟
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 19:22

یک کارشناس نظامی روسی نحوۀ دست یابی تروریست های فعال در سوریه به تسلیحات روسی را بیان کرد.

العالم سوریه

ایگور کورچنکو عضو شورای اجتماعی وابسته به وزارت دفاع و سردبیر مجلۀ " دفاع ملی" روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دستگاه های دید در شب که دارای قطعاتِ الکترونیکیِ ساختِ روسیه است، شاید در درگیری تروریست ها با ارتش سوریه به دست آنها به عنوان غنیمت جنگی افتاده باشد. 
کورچنکو گفت: رسانه ها به نقل از منابعی اعلام می کنند که دستگاه هایی دارای قطعات الکترونیکی روسی به دست تروریست های داعش و جبهه النصره افتاده است ولی این گزارش ها تأیید نشده است. بنابراین نمی توان آن را درست دانست.
کورچنکو افزود: روسیه بر صادرات خود به خوبی و قاطعیت نظارت می کند و هیچ دستگاه و تجهیزات نظامی پیش از بررسی فاکتور فروش صادر نمی شود.
این کارشناس روسی گفت: نظارت دقیق روسیه بر صادراتش نشان می دهد که تجهیزات نظامی روسی به هیچ طرف دیگری بجز طرف خریدار که نامش در فاکتور فروش هست، تحویل داده نمی شود و این تجهیزات فقط در کشور خریدار بکار برده می شود. 
کورچنکو اعلام کرد: می توان گفت که روسیه دستگاه ها و تجهیزات تک تیراندازی به ارتش سوریه تحویل داده است. تروریست ها چند بار انبارهای تسلیحات ارتش را غارت کردند که به عنوان مثال تروریست ها هنگام سیطره بر شهر تدمر بخش عظیمی از تجهیزات نظامی ارتش در این شهر را غارت کردند.
روزنامه کامرسانت چندی پیش اعلام کرد که کارشناسان نظامی با بررسی سلاح های تروریست های کشته شده در سوریه پی بردند که تک تیراندازان داعش و جبهه النصره از دستگاه های دید در شب با قطعات الکترونیکی روسی استفاده می کنند.

214

پربیننده ترین خبرها