تایمز: امانوئل ماکرون تازه‌ترین قربانی فریب‌های پوتین

تایمز: امانوئل ماکرون تازه‌ترین قربانی فریب‌های پوتین
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 19:51

روزنامه تایمز در سرمقاله خود به انتقاد آشکار از دخالت روسیه در روند سیاسی دمکراسی های غربی پرداخت و نوشت آخرین "اقدامات تحریک آمیز و تبلیغات مخرب" روسیه، با هدف به شکست کشاندن امانوئل ماکرون نامزد میانه رو انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جریان است.

العالم - اروپا
این روزنامه انگلیسی، به شایعاتی اشاره کرد که اخیرا به سرعت از طریق اینترنت منتشر شده و مارین لوپن نامزد راست گرای افراطی در مناظره اخیرش با ماکرون از آن بهره گرفت. بر اساس این شایعه، ماکرون حساب خارجی در منطقه کاراییب دارد که از آن استفاده کرده است. به نوشته تایمز، اخبار مذکور بی اساس هستند واز طرف روسیه منتشر شده اند. این روزنامه همچنین به سابقه روسیه در زمینه دخالت هکرهای آن کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا اشاره کرده است.
تایمز می افزاید: پوتین از حمایت قوی احزاب راست گرای افراطی در غرب اروپا برخوردار است و در مقابل از آنها حمایت می کند. از این رو، هدف از مطرح کردن اتهامات مالی علیه امانول ماکرون بهره برداری از فضای به وجود آمده در افکار عمومی درباره وابستگی وی به طبقه پلوتوکرات (ثزوتمندان وابسته به قدرت) است.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، دستگاههای تبلیغاتی روسیه، همچنین، با مطرح کردن ادعاهایی درباره زندگی شخصی ماکرون، وی را هدف قرار دادند. تایمز تأکید کرد منبع این اقدامات "فریبکارانه" دستگاه های تبلیغاتی وابسته به پوتین تحت پوشش شبکه های تلویزیونی راشا تودی و خبرگزاری اسپوتنیک است.
این روزنامه، شایعات را خطر حرفه ای در زمینه فعالیت رسانه ای دانست و تأکید کرد: این شایعات، در عصر دیجیتال، بر توهمات و جعل استوار و به سرعت در حال گسترش است. از این رو واکنش دولت های غربی به این ادعاها باید قاطع باشد.
216

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها