فرمان مهاجرتی ترامپ به دادگاه‌ بازمی‌گردد

فرمان مهاجرتی ترامپ به دادگاه‌ بازمی‌گردد
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 12:32

فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فردا بار دیگر در دو دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

العالم - آمریکا

این جلسات دادگاه برای اولین بار پس از گذشت نزدیک به دو ماه از اقدام قاضی فدرال مبنی بر جلوگیری از اجرای فرمان دوم مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ممانعت از ورود شهروندان شش کشور عمدتا اسلامی به داخل آمریکا برگزار خواهد شد.

عمر جودت، وکیل فعال در زمینه آزادی‌های دینی که در خصوص این پرونده در برابر شعبه چهارم دادگاه استیناف ویرجینیا طی فردا دوشنبه به دادخواهی خواهد پرداخت، گفت:‌ طی شدن زمان طولانی از زمان صدور این ممنوعیت نشان می‌دهد که نیاز امنیتی برای صدور چنین فرمان اجرایی وجود ندارد.

احتمال می‌رود روند حقوقی این پرونده پاییز به دادگاه عالی آمریکا برسد یعنی ماه‌ها بعد از صدور این فرمان مهاجرتی اول

در همین راستا داگ چین، دادستان کل هاوایی اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم نشان دهیم که پرزیدنت ترامپ از نظر سیاسی درست رفتار نکرده است بلکه ما می‌خواهیم وی را از نظر حقوقی به چالش بکشیم.

وی ادامه داد: باید تصمیم دونالد ترامپ توسط دادگاه منع شود.

دادگاهی که قرار است برای بررسی فرمان مهاجرتی ترامپ برگزار شود اندکی نسبت به دادگاه‌های دیگر متفاوت خواهد بود.

در شرایط عادی سه قاضی در جلسه اول دادگاه حضور داشته و در نهایت تصمیم خود را اعلام می‌کنند و پس از آن دادگاه کامل ( دادگاهی با حضور با قضات بیشتر) برگزار می‌شود اما در این پرونده دیگر جلسه‌ دادگاه با حضور سه قاضی برگزار نشده و دادگاه کامل برگزار خواهد شد.

در همین راستا کارل توبیاس، استاد حقوق دانشگاه ایچموند در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره روند قضائی بررسی برنامه مهاجرتی ترامپ گفت: من فکر می‌کنم این مساله به چگونگی بررسی این پرونده از سوی قضات بستگی دارد که این پرونده را یک پرونده امنیت ملی یا یک پرونده مهاجرتی و یا یک پرونده مربوط به آزادی مذهبی بررسی کنند.

داگ چین، قاضی دادگاه هاوایی آمریکا در پانزدهم مارس فرمان ترامپ را به حالت تعلیق در آورد و پس از مدتی مجددا این تعلیق را تمدید کرد.

چین درباره تعلیق این فرمان به خبرنگاران گفت : این موضوع حساسی برای هاوایی است. به همین دلیل در این باره اقدام کرده‌ایم. اگر فرمانی صادر شود که ما را به نیم قرن عقب براند، آن هم به عصری که تبعیض علیه یک ملت یا یک مذهب وجود داشت، باید در مقابل آن فرمان بایستیم.

فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان ابتدا در ماه ژانویه صادر شد که با فرمان قضات فدرال و شکایت چند ایالت کنار گذاشته شد. در فرمان جدید مهاجرتی ترامپ، با حذف نام عراق، شهروندان شش کشوراز جمله ایران، سومالی، سوریه و لیبی از ورود به آمریکا منع شدند.

صدور این دستور جدید دونالد ترامپ همچون فرمان قبلی اعتراضات زیادی را در سراسر آمریکا برانگیخت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها