اعلام اطلاعات تفاهم نامه ایران، روسیه و ترکیه به آمریکا

اعلام اطلاعات تفاهم نامه ایران، روسیه و ترکیه به آمریکا
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 16:49

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور اطلاعات مربوط به تفاهم نامه با ایران و ترکیه را با موضوع تشکیل مناطق کاهش تنش در سوریه به آمریکا ارائه کرده است.

العالم ـ سوریه

روز پنجشنبه و در پایان دور چهارم نشست سوری در پایتخت قزاقستان، ایران، روسیه و ترکیه سه کشور بانی این مذاکرات، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه را امضا کردند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از ریایکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نوشت: تمام تصمیم ها و توافق هایی که در نشست آستانه به دست آمد و اطلاعات مربوط به تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش به استوارت جونز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در پایتخت قزاقستان ارائه شد.
جونز دستیار امور خاورمیانه وزیر امور خارجه آمریکا از طرف این کشور در مذاکرات دو روزه سوری آستانه حضور یافته بود.
ریابکوف گفت که طرف روسی با جونز در آستانه دیداری جداگانه ای داشت و در جریان آن اطلاعات مربوط به دستاوردهای مذاکرات در اختیار وی قرار گرفت.
بر اساس توافق ایران، روسیه و ترکیه، پرواز تمامی هواپیماها ازجمله ائتلاف آمریکایی از روز ششم ماه می (دیروز) در چهار منطقه کاهش تنش در سوریه ممنوع شده است.
براساس این توافق شش بندی، چهار منطقه در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش زودهنگام خشونت ها، ایجاد می شود.
روزنامه روسی ایزوستیا نیز امروز به گفت وگوی تلفنی روسای ستاد کل ارتش روسیه و آمریکا اشاره کرده که در آن تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: ژنرال والری گراسیموف و جوزف دانفورد به تفصیل در باره اوضاع سوریه گفت وگو کردند و تفاهم نامه امضا شده در نشست سوری آستانه برای ایجاد چهار منطقه کاهش تنش نیز در مرکز توجه دو طرف قرار داشت. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها