به زودی محقق می شود؛

بازگشت روابط تجاری اتریش با ایران به پیش از تحریم

بازگشت روابط تجاری اتریش با ایران به پیش از تحریم
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 12:15

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع وین با اشاره به اینکه روابط تجاری با ایران بزودی به سطح پیش از تحریم می رسد، گفت: اگر چه حجم تجارت بین دو کشور در سال 2016 در سطح 377 میلیون یورو بوده، اما پس از تحریم ها روندی صعودی داشته است.

العالم ـ ایران

والتر روک » روز دوشنبه در همایش تجاری وین و تهران در محل اتاق تهران افزود: همکاری تجاری با ایران به ویژه همکاری وین با تهران آینده خوبی دارد و در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، فناوری های هوشمند، مهندسی، پزشکی، تاسیسات و صنایع و به ویژه آموزش رو به گسترش است.
«فردریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران که در این مراسم حضور داشت، پیش بینی کرد، روابط بانکی اتریش با ایران در ماه ژوئن شتاب گیرد.
وی افزود: ماه آینده وزیر دارایی، رئیس بانک مرکزی و چند تن از مقام های بانکی اتریش به ایران خواهند آمد.
به گزارش ایرنا، امروز یک تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی تهران و وین امضا شد.
تحریم های ظالمانه علیه کشورمان مناسبات میان دو کشور را کاهش داد اما اکنون و پس از برجام روابط دو کشور روند رو به رشد و گسترده دارد.
براساس آمارهای گمرک ایران، مبادلات ‏تجاری دو کشور از سال١٣٩٠ تا پایان ١٣٩٣ به دلیل این تحریم ها از ٨١٨ میلیون دلار به ٣١٢ میلیون ‏دلار کاهش یافت.
براساس این آمار از سال ١٣٩٠ تا چهار ماه منتهی به تیرماه 1394 حجم کل تجارت خارجی میان ‏ایران و اتریش، رقمی بالغ بر ٢ میلیارد و 258 میلیون دلار بوده که 98.2 درصد از آن مربوط به واردات ایران از اتریش ‏است. مهم ترین اقلام صادراتی ایران به اتریش شامل محصولات کشاورزی و مواد غذایی، غلات، میوه، سبزیجات، ‏داروهای گیاهی، فرش ‏دستباف، گلیم، قالیچه و... و مهم ترین اقلام وارداتی ایران از اتریش شامل ماشین آلات صنعتی، برقی و رایانه ای، لوازم خانگی، دستگاه های ‏گیرنده و فرستنده، ریل، وسایل و تجهیزات راه آهن، مواد شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی و.... است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها