خروج اولین گروه از عناصر مسلح از "برزه" دمشق

خروج اولین گروه از عناصر مسلح از
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 23:52

در چارچوب اجرای توافق پایان دادن به حضور عناصر مسلح در محله برزه در دمشق و به منظور فراهم کردن مقدمات بازگشت نهادهای دولتی به این منطقه، اولین گروه از افراد مسلح به همراه برخی اعضای خانواده از این محله خارج شده و راه شمال را در پیش گرفتند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه ده ها اتوبوس به منظور انتقال عناصر مسلح به ادلب و مناطقی در شمال کشور وارد منطقه برزه در شرق دمشق شدند. 20 اتوبوس قرار است 1022 نفر شامل 562 مرد، 212 زن، 246 کودک و 104 عنصر مسلح را به ادلب منتقل کند.

از مجموع افراد مسلحی که محله برزه را ترک خواهند کرد حدود 500 نفر به استان ادلب – جایی که از آن آمده بودند – منتقل می شوند.

خبرنگار العالم گزارش داد تعدادی اتوبوس بعد از ظهر امروز ده ها تن از عناصرمسلح و برخی اعضای خانواده هایشان را به مقصد ریف شمالی از برزه خارج کردند. این، اولین مرحله از انتقال عناصری است که حاضر به پذیرش توافق آتش بس در این محله نشدند.

ده ها تن از عناصر مسلح در برزه و قابون نیز پس از آنکه حاضر به خروج نشدند خود را آماده حل و فصل اوضاع خود می کنند... این در حالی است که عناصر جبهه النصره در برزه طی ساعت های گذشته سلاح های سنگین خود را به ارتش سوریه تحویل دادند.

خبرنگار العالم همچنین از آغاز نامنویسی عناصر مسلح مخالف طرح آتش بس برای خروج از این محله خبر داد. این دسته از عناصر مسلح بیش از 1500 نفر هستند و قرار است به محض تکمیل مقدمات لوجستیکی، این منطقه را به مقصد ادلب ترک کنند.

به گزارش خبرنگار العالم عناصر مسلح و خانواده هایشان که حاضر به پذیرش طرح آتش بس نشدند طی روزهای آینده و در چند مرحله پیاپی، برزه را به طور کامل ترک می کنند. با خروج کامل این افراد، این محله به طور کامل از تمام مظاهر حضور مسلحانه پاکسازی شده و بقیه عناصر، طبق فرمان 15 سال 2016 در برزه مانده و وضعیتشان "عادی" می شود.

208

پربیننده ترین خبرها