عصبانیت دمکرات های آمریکا از عزل مدیر اف.بی.آی

عصبانیت دمکرات های آمریکا از عزل مدیر اف.بی.آی
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 11:33

دمکرات های کنگرۀ آمریکا روز سه شنبه عزل جیمز کومی مدیر دفتر تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) را محکوم کردند و می گویند که کومی برای جلوگیری از تداوم تحقیقاتش درباره رابطۀ احتمالی نزدیکان دونالد ترامپ و روسیه عزل شده است.

العالم آمریکا

چاک شومر رهبر دمکرات های مجلس سنای آمریکا اعلام کرد : آقای رئیس جمهور! با کمال احترامی که برای شما قائلم ، شما اشتباه بزرگی مرتکب شدید.
شومر در کنفرانسی خبری در کاپیتول – مقر کنگره در شهر واشنگتن - گفت : باید یک قاضی مستقل مکلف به تحقیق درباره رابطۀ احتمالی روسیه و ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 شود.
اف.بی.آی هم اکنون به پروندۀ رابطۀ احتمالی روسیه و گروه تبلیغات انتخاباتی ترامپ می پردازد.
شومر گفت : اگر چنین قاضی برای ادامه دادن به تحقیقات تعیین نشود ، آمریکائی ها به این باور خواهند رسید که حکم عزل جیمز کومی برای به بن بست کشاندن این تحقیقات صادر شده است.
پاتریک لهی عضو دمکرات دیگر مجلس سنا نیز اعلام کرد که عزل جیمز کومی شبیه عزل قاضی مستقل " آرچیبالد کاکس" هنگام تحقیق درباره پروندۀ رسوائی واترگیت است.
ریچارد نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا سال 1973 کاکس را برای جلوگیری از تحقیق درباره قضیه استراق سمع عواملش از دفتر حزب دمکرات در مجتمع اداری واترگیت در واشنگتن عزل کرد.
مارک وارنر نایب رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنا هم اعلام کرد : عزل کومی غیرمنتظره بود. ترامپ از زمان روی کارآمدنش معاون وزیر دادگستری و تقریباً همۀ دادستان های فدرال را عزل کرد و هم اکنون مدیر اف.بی.آی را عزل کرد.
وارنر گفت : ترامپ همچنین مایکل فلین مشاور امنیت ملی خود را به علت افشای ارتباط رئیس جمهور با سفیر روسیه در واشنگتن عزل کرد و باید قاضی ویژه ای برای پیگیری تحقیقات تعیین شود.
الیجا کامینگز دیگر عضو دمکرات کنگره گفت : رئیس جمهور فردی مستقل را عزل کرد که تحقیقات زیادی درباره اتهام همکاری روسیه و گروه ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور انجام داده بود.
دیک دوربین دیگر سناتور دمکرات هم گفت : باید کمیته ای ویژه برای تحقیق گسترده درباره مداخلات روسیه تشکیل شود.
جان مک کین سناتور جمهوریخواه کنگره هم تشکیل کمیتۀ پارلمانی ویژه را برای ادامه دادن به تحقیقات خواستار شده است .
جیمز کومی از جمهوریخواهان بود ولی باراک اوباما رئیس جمهور دمکرات آمریکا وی را به مدیریت اف.بی.آی منصوب کرد.
دونالد ترامپ اتهام دست داشتن روسیه در قضیه هک سایت های اینترنتی مراکز حزب دمکرات آمریکا برای هموار کردن راه رسیدن ترامپ به کاخ سفید را رد کرده است .

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها