تحلیلگرسی ان ان: اخراج کومی غیرقابل پیشی بینی وخطرناک بودن ترامپ رانشان داد

تحلیلگرسی ان ان: اخراج کومی غیرقابل پیشی بینی وخطرناک بودن ترامپ رانشان داد
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 15:31

شبکه خبری 'سی ان ان' در تحلیلی پیرامون اخراج 'جیمز کومی' رئیس اف.بی.آی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نوشت: این اقدام یکی از غیرقابل پیش بینی ترین و اقدامی خطرناک از سوی ترامپ است.

العالم-اروپا
 سی ان ان درتحلیل خود به قلم 'کریس سلیزا' (Chris Cillizza) سردبیر این شبکه خبری درباره این اقدام ترامپ نوشت:جیمز کومی نیز به مانند همه ما از خبر اخراج خود مطلع شد، آن هم با تماشای تلویزیون.
بنابراین گزارش تحلیلگر سی ان ان عنوان کرد: این اقدام باردیگر غیر قابل پیش بینی و خطرناک بودن اقدامات دونالد ترامپ که به تازگی یکصد روز ریاست جمهوری خود را پشت سر می گذارد، نشان می دهد.
سلیزا دراین باره نوشت: این اقدام دربرکناری کومی که اواخر روز سه شنبه (روز گذشته) صورت گرفت، یکی از دلایل غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ است وانتقاد بسیاری را در باره قضاوت ترامپ در برکناری رئیس اف.بی.آی که گفته می شود تحقیقاتی درزمینه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را هدایت می کرد، از سوی منتقدان برانگیخته است.
سی ان ان در گزارش های خبری امروز (چهارشنبه) خود بارها بر این نکته تاکید کرد که از لحاظ زمانی برکناری رئیس اف.بی.آی درحالی که گفته می شود تحقیقاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا را پیش می برد، سوال برانگیز است، ترامپ می توانست اجازه دهد تا این تحقیقات به پایان رسد، آنگاه وی را برکنار کند.
بنابراین گزارش، این درحالی است که کاخ سفید اعلام کردکه رئیس جمهوری آمریکا برکناری جیمز کومی را بر سر نحوه رسیدگی رئیس اف.بی.ای درخصوص ماجرای ایمیل های هیلاری کیلنتون رقیب سابق انتخاباتی خود، اخراج کرده است.
سی ان ان همچنین نامه ای که در آن دونالد ترامپ خطاب به جیمز کومی اخراج وی را ابلاغ می کند، تعجب برانگیز دانست.
در نامه ترامپ خطاب به جیمز کومی آمده است: درحالی که از شما به غایت قدر دانی می کنم که در سه مناسبت جداگانه من را مطلع کردید که من تحت تحقیقات قرار ندارم، با این وجود با قضاوت وزیر دادگستری دراین مورد که شما بطور موثر قادر به هدایت این اداره نیستید، هم رای هستم.
به گزارش ایرنا از نیویورک؛ کومی روز گذشته (سه شنبه) در حالی که در جلسه ای با کارمندان اف بی آی در شهر لس آنجلس سخن می گفت، خبر فوری ‏تلویزیون را می بینند که می گوید رئیس اف بی آی برکنار شد. وی نیز خنده ای کرده و می گوید فکر می کنم شوخی بامزه ‏ای باشد.‏
اما دقایقی بعد دستیارانش او را به بیرون فرا می خوانند و به وی می گویند که ترامپ او را برکنار کرده است.‏
به نوشته نیویورک تایمز، وی تا این لحظه به هیچ وجه از اینکه قرار است از کار برکنار شود خبر نداشت.‏
جیمز کومی، چهار سال پیش توسط باراک اوباما به ریاست اف بی آی منصوب شده بود و هنوز 6 سال دیگر به پایان دوره ‏کاری او باقی مانده بود‎./ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها