تلویزیون اسرائیل با گریه تعطیل شد!

تلویزیون اسرائیل با گریه تعطیل شد!
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 23:07

شبکه یک تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه آخرین بخش خبری خود را پیش از تعطیل شدن این شبکه در چارچوب اصلاحاتی جنجالی پخش کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، گوینده خبر شامگاهی شبکه یک تلویزیون اسرائیل در حالی که گریان بود اعلام کرد این آخرین بخش خبر شامگاهی است که از این شبکه پخش می شود.

این شبکه قرار بود 15 ماه مه تعطیل شود ولی تعطیلی زودتر از موعد آن ابراز نارضایتی دیگر کارکنان این شبکه تلویزیونی را به دنبال داشت.

در چارچوب اصلاحاتی جنجالی، قرار است سازمان رادیو تلویزیون اسرائیل که بر شبکه های دولتی نظارت دارد روز 15 مه تعطیل شود و موسسه دیگری به نام سازمان پخش عمومی جایگزین آن شود. کنست اسرائیل روز چهارشنبه (امروز) درباره پیش نویس قانون انحلال سازمان رادیو تلویزیون اسرائیل رای گیری می کند.

روزنامه هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد مسئولی رسمی که برای نظارت بر انحلال سازمان رادیو تلویزیون تعیین شده است دستور تعطیلی شبکه یک را از صبح روز چهارشنبه صادر کرد. به این ترتیب شبکه یک تلویزیون اسرائیل کاملا تعطیل خواهد شد ولی شبکه های رادیویی فقط موسیقی پخش خواهند کرد.

این ماجرا موجب بروز اختلاف بین بنیامین نتانیاهو نخنست وزیر اسرائیل و موشه کحلون وزیر دارایی کابینه او شده است. نتانیاهو تهدید کرده بود در صورتی که این مشکل حل نشود خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد خواهد شد ولی اواخر مارس توافقی به دست آمد که بر اساس آن به سازمان جدید اجازه داده می شود فورا کار خود را آغاز کند.

هدف اعلام شده از این طرح، پویا کردن بخش خدمات عمومی است که در برابر بخش خصوصی ضعیف شده است.

تحلیلگران می گویند تمایل نتانیاهو برای سیطره بر رسانه ها عامل اصلی بروز بحران بین او و کحلون است.

 

پربیننده ترین خبرها