ترامپ کنفرانسهای خبری کاخ سفید را تعطیل می کند

ترامپ کنفرانسهای خبری کاخ سفید را تعطیل می کند
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 21:55

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید از آن جایی که به دلیل مشغله زیاد او تناقض گویی‌هایی میان سخنان وی و کارکنان کاخ سفید پیدا شده است شاید بهتر باشد کفرانس‌های خبری کاخ سفید را که بیش از یکصد سال در این کشور سابقه دارد تعطیل کند.

العالم ـ آمریکا
دونالد ترامپ روز جمعه در یک پیام توئیتری نوشت، او رئیس جمهور فعالی است که اتفاقات زیادی در کاخ سفید رخ می‌دهد و به همین دلیل برای نمایندگان و کارکنان او این امکان وجود ندارد که در پشت تریبون کاخ سفید با دقت و درستی حرف بزنند.

وی در پیام دیگری اضافه کرده است که به همین دلیل شاید بهتر باشد در آینده کنفرانس‌های خبری کاخ سفید را که بیش از یکصد سال در این کشور سابقه داشته تعطیل کند و پاسخ‌های سخنگوی خود به سئوالات خبرنگاران را به صورت مکتوب در اختیار آن‌ها قرار بدهد.

موضوع برکناری «جیمز کومی» رئیس پیشین اف بی آی در گیر و دار جنجال‌های مربوط به روسیه و دخالت این کشور در انتخابات آمریکا، پیگیری‌ها و فشارهای شدیدی از سوی رسانه‌های آمریکایی را بدنبال داشت و همین فشارها سبب بروز تناقض گویی‌هایی در توضیحات کارکنان کاخ سفید نسبت به ادعا‌های ترامپ در این رابطه شد.

برای نمونه در حالی که «سارا هاکابی سندرز» جانشین سخنگوی کاخ سفید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مصرانه تکرار می‌کرد که ترامپ تصمیم به برکناری کومی را به توصیه معاون وزارت امورخارجه کشورش گرفته است خود ترامپ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که پنجشنبه منتشر شد، گفت که او از ابتدا چنین تصمیمی داشت و این تصمیم به نامه معاون وزیر دادگستری کشورش ربطی نداشته است.

ایرنا
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها