سازمان ملل از رژیم بحرین خواست شکنجه گری را تمام کند

سازمان ملل از رژیم بحرین خواست شکنجه گری را تمام کند
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 01:00

سازمان ملل از نظام حاکم بحرین خواست که به امور زندان ها رسیدگی و در نحوۀ برخورد خود با زندانیان بازنگری کند.

العالم بحرین

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، کمیته ضد شکنجه وابسته به سازمان ملل متحد از نظام بحرین خواست که نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر را از سلول انفرادی بیرون بیاورد و درباره ادعای شکنجه و بدرفتاری با زندانیان تحقیق کند.
دولت بحرین از سال 2016 مخالفان را بیش از پیش سرکوب می کند و جمعیت اسلامی وفاق ملی را که اصلی ترین تشکّل سیاسی بود، منحل کرد. رژیم این کشور نبیل رجب را بازداشت نمود و تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم روحانی معروف این کشور را سلب کرد.
کمیته ضد شکنجه سازمان ملل که متشکل از 10 کارشناس مستقل است، پس از 5 سال به بررسی پرونده حقوق بشر بحرین پرداخت.
کارشناسان کمیته ضد شکنجه از دولتمردان بحرین خواستند که به حبس انفرادی نبیل رجب پایان دهند و دست یابی وی به خدمات درمانی و غرامت مناسب را تضمین کنند.
کارشناسان افزودند: گزارش ها نشان می دهد که حبس انفرادی نبیل رجب از 9 ماه گذشته آغاز است و وی در این مدت خدمات درمانی مناسب را دریافت نکرده است.
کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند: شکایاتی بسیار و پیاپی درباره شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و توسل زندانبان ها به ابزار شکنجه برای اجبار زندانیان به اعتراف کردن به " کارهای نکرده " دریافت شده است . 
کمیته ضد شکنجه سازمان ملل همچنین از مقامات بحرینی خواست که قانون محاکمۀ مردم عادی در دادگاه های نظامی را لغو کند و اوضاع و امکانات مناسب برای زندانیان خصوصاً زندانیان زندان جَوّ فراهم کند.
214

پربیننده ترین خبرها