وخامت اوضاع زندانیان سیاسی در بحرین

وخامت اوضاع زندانیان سیاسی در بحرین
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 00:57

درست یک روز پس از صدور توصیه های نشست دوره ای بررسی اوضاع حقوق بشر در ژنو نسبت به بحرین، زندانیان سیاسی در بند شماره یک زندان حوض الجاف مورد ضرب و شتم و بازرسی تمامی وسایل شخصی قرار گرفتند.

العالم-بحرین

به گزارش  شبکه اللؤلؤه، درست یک روز پس از صدور توصیه های نشست دوره ای بررسی اوضاع حقوق بشر  در ژنو نسبت به بحرین، زندانیان سیاسی در بند شماره یک زندان حوض الجاف مورد ضرب و شتم و بازرسی تمامی وسایل شخصی قرار گرفتند و سوء برخورد مسئولین زندان با آنان شدت گرفته است.

در پی یورش مسئولین زندان به این بند سه تن از زندانیان سیاسی از جمله شیخ قفاص به سلول انفرادی منتقل شدند.

علاوه بر گزارش شبکه اللؤلؤه، خانواده ها و نزدیکان زندانیان سیاسی که در پرونده آنها حکم نهایی صادر شده و به زندان جو منتقل شده اند، در شبکه های اجتماعی از وخامت اوضاع زندانیان در این زندان خبر می دهند. بسیاری از این زندانیان بارها در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی از جمله عدم رسیدگی پزشکی، کاهش مدت ملاقات، کیفیت پایین غذا در زندان، جلوگیری از استفاده زندانیان از محیط باز زندان، ضرب و شتم و اهانت و .... دست به اعتصاب غذا زده اند.

همچنین نزدیکان عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی برجسته بحرین که از سال ۲۰۱۱ در زندان بسر می برد، از ادامه اعتصاب غذای او در دومین هفته متوالی برای چندمین بار خبر داده و خانواده احمد میرزا نیز از ورود اعتصاب غذای وی به هشتمین روز خود خبر دادند. این زندانی در پی تقاضای دریافت داروهای مورد نیازش و شکایت به عدم رسیدگی درمانی به وی و دیگر زندانیان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و برای چندمین بار در سه سال گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

این در حالی است که طبق گزارش پزشکی احمد میرزا نیازمند به انجام عمل جراحی بوده و در طی دو سالی که به زندان جو منتقل گشته از دریافت لباس، پتو و وسایل مورد نیاز و رسیدگی درمانی محروم بوده است. این معلم جوان سال ۲۰۱۳ از محل کارش بازداشت گشته و به اتهام بمب گذاری در منطقه السهله علیرغم اینکه ادله بسیاری عدم حضور وی در بحرین را حین وقوع انفجار اثبات مینمود، به تحمل ده سال حبس محکوم گشت.

از جمله توصیه های صادر شده نسبت به اوضاع حقوق بشر در بحرین در سی و دومین نشست بررسی دوره ای اوضاع حقوق بشر سازمان ملل در ژنو رسیدگی به اوضاع زندانیان سیاسی و اعمال حق آنان برای ثبت شکایت در خصوص اوضاع زندانها و عدم پیگیر و مجازات آنان درصورت ثبت شکایت بوده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها