آخرین آمار آلودگی به ویروس جدید باج افزار در ایران

آخرین آمار آلودگی به ویروس جدید باج افزار در ایران
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 16:09

وزارت ارتباطات بیشترین آلودگی از طریق باج افزار wannacryp را به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی و بیشترین استان های آلوده را تهران و اصفهان اعلام کرد.

العالم ـ ایران
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بیشترین آلودگی از طریق این باج افزار به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی بوده و بیشترین استان های آلوده، تهران و اصفهان است.

تا کنون از سوی مرکز ماهر، به بیش از 50 اپراتور و سازمان که بیشترین آلودگی را داشته اند، علاوه بر اعلان از طریق نامه های رسمی، به صورت تلفنی مشاوره های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارایه شده است.

همچنین طی سه روز گذشته، 500 درخواست راهنمایی از سوی بخش های مختلف مطرح شده که اقدام های لازم برای افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدید صورت گرفته است.

به روزرسانی سیستم عامل ویندوز، پشتیبان گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم ها، به روزرسانی آنتی ویروس ها و اطلاع رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل های پیوست ایمیل های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم عامل ویندوز درصورت عدم به روزرسانی یا نصب وصله ها، بستن پورت های 445 و 139 از طریق فایروال سیستم عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل های مشکوک و ناشناس، از جمله راهکارهای فنی ارایه شده در این حوزه است.

کاربران می توانند برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt به آدرس اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها