میر سلیم: ما را از تحریم آمریکا نترسانید

میر سلیم: ما را از تحریم آمریکا نترسانید
دوشنبه 25 ارديبهشت 1396 - 23:04

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما را از تهدید و تحریم آمریکا نترسانید بلکه با تحریم‌ها ما استوارتر می‌شویم .

العالم ـ ایران

سیدمصطفی میرسلیم امشب در جمع مردم تبریز خطاب به دولت یازدهم با اشاره به اینکه چرا باید ایران را به حدی ضعیف پنداریم که برای آب خوردن هم چشم به دشمن داشته باشیم؟ اظهار داشت: نخستین شرط برای خدمتگزاری بر این ملت این است که باید به این مردم باور داشته باشیم و شرف و حیثیت آنها را ارج بنهیم.

وی با بیان اینکه ما را از تهدید و تحریم آمریکا نترسانید بلکه با آن تحریم‌ها ما استوارتر می‌شویم افزود: یک خدمتگزار به عنوان رئیس جمهور می‌خواهیم که قدم در راه آزادمردی و شرافت بگذارد نه اینکه ایران را به سلاخ خانه آمریکا ببرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی فکر کردند راه نجات ما این است که در مذاکرات سر تسلیم فرود بیاوریم گفت: با اینکه متوجه شده‌اند که از آمریکا جز کلک و حیله چیزی عاید نمی‌شود هنوز لجاجت می‌کنند، چندین ماه بعد از برجام که به بیش از تعهدات خود عمل کرده‌ایم، دریغ از برداشتن یک گام علیه ملت ایران آیا هنوز هم می‌شود امید داشت که نظر مثبت داشته باشند؟ قبول بکنند همین ملتی که در انقلاب معجزه آفرید و بر ابرقدرت‌ها پیروز شد، بر همه مشکلات می‌تواند فائق آید.

میرسلیم با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم هرکس مفتخر به ریاست جمهوری شود، معجزه نمی‌کند مگر به لطف خدا و با دست یاری ملت غیور ایران ابراز داشت: حل مشکلات موجود و نابه‌سامانی‌ها، بیکاری و... که  به وجود آورده‌اند به سادگی میسر نمی‌شود مگر با عنایت خداوند.

وی با بیان اینکه از این 4 سال دولت یازدهم هر ماهی که از دست دادیم، باید ماه‌ها برای اصلاح آن زمان صرف شود تصریح کرد: فکر می‌کنید دیگر کشورها خوابیده‌اند و منتظر ما هستند؟ ما رتبه‌های خود را از دست دادیم و سایر کشورها چهار نعل می‌تازند، دلیل نداشت مذاکرات تا زمانی که به پیروزی برسد کشور را معطل نگه داریم و باید به موازات آن کار می‌کردیم.

این کاندیدا ادامه داد: همانطور که برادران سپاه کار کردند و در قدرت موشکی پیشرفت کردیم و به برگ برنده‌ای در مذاکرات تبدیل شد، باید دولت هم کار می‌کرد و کشور را معطل مذاکرات نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه تبریز شهر صنعتی ایران است که کارخانجات آن یا تعطیل شده‌اند یا گرفتارند، ابراز داشت: این‌ها به دلیل سوء تدبیر و انتخاب راه اشتباه است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اینها اعتقاد دارند که نسخه‌ای که در دوران ریگان آمریکا برای خروج از تورم به کار بستند، همان را استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این بیکاری ما از واردات است که کانتینر کانتینر جنس قاچاق و واردات به کشور می‌آید. کالاهای زیادی در انبار داریم که به دلیل رکود به فروش نمی‌رسد و این ربطی به آمریکا ندارد. گیریم در آمریکا برای مقابله با تورم موفق شدند، درد متفاوت است باید نسخه مرتبط داد. بر مبنای نگاه غیر علمی نسخه‌ای پیچیده‌اند که نه تنها تورم مؤثر نبود، رکود و بیکاری نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه شرط دوم رئیس جمهور ایران قبول ارزش‌های این انقلاب است، ابراز داشت: نیازمند یک رئیس جمهورانقلابی هستیم که افتخار کند به انقلابی بودن و امروز انقلابی بودن را افتخار بداند و رسیدگی به محرومان را در اولویت قرار دهد.

این کاندیدا با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری که روزی 4 ساعت کار می‌کند کشور را به جایی نمی‌رساند، گفت: وزرایی که کاسبند درد مردم را نمی‌دانند. وزرایی از این ملت انتخاب می‌کنم که وقت و دانش و رفاه و خانواده و هر آنچه دارند در راه اعتلای مردم بگذارند، کسی که در این صحنه است باید با فداکاری تمام وارد میدان شود، همانطور که در دوران انقلاب شب و روز نمی‌شناختیم و باید امروز هم همین طور باشیم.

میرسلیم با تاکید بر اینکه امروز برای چاره گشایی و رسیدن به اقتداری که دنیا را بلرزاند باید به فردی انقلابی برسیم، تصریح کرد: تا زمانی که در کشور محروم داریم کشور پیشرفت نمی‌کند و باید این زخم را ابتدا درمان کرد. نباید اینگونه باشد که قصری برپا شده و افرادی زیر سطل زباله به دنبال تکه نانی باشند. چگونه می‌شود زالو صفت‌ها رشد کردند و اختلاف فاحش طبقاتی رخ داد؟

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید بداند که خداوند به این کشور چقدر استعداد داده و بداند چگونه از آنها استفاده کند، اظهار کرد: غنی‌ترین مخازن نفتی را داریم، 4 برابر متوسط دنیا معدن داریم، همواره 4 فصل داریم و... که کمتر کشوری چنین شرایطی را دارد. در مورد نفت گفتیم که نباید خام فروشی کرد که به معنی تاراج سرمایه نسل‌های آینده است. باید به عنوان مواد اولیه تولید نفت را استخراج کرده و در کارگاه‌ها اجناس تولید شده و کار زیادی ایجاد کنیم چراکه هر یک میلیون تن، 200 هزار شغل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: جگر من می‌سوزد که گاز را در مشعل از بین می‌برند، این گازهایی را که می‌سوزانند می‌توانند دو ماه یارانه نقدی مردم را تأمین کنند. کسی باید سر کار بیاید که ارزش دانه به دانه ریگ این کشور را بداند.

میرسلیم در ادامه با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بین وزرا اختلاف بود در موضوعات اقتصادی که 4 وزیر در نهایت بیانیه صادر کرد که اگر رئیس جمهور تجربه نداشته باشد خودش هاج و واج می ماند، تاکید کرد: علم و سواد خوب است ولی تجربه لازم است. کسانی نباید به میدان بیایند که چشم طمع به جیب مردم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نوید رشد اقتصادی به 7.4 درصد را داد خاطرنشان کرد: این بسیار عالی است و کشورهای پیشرفته 7 درصد رشد دارند، دو سوم این رشد اقتصادی مربوط به نفت است، رشد اقتصادی یعنی بیکاری نباید باشد و تولید رونق داشته باشد، سر مردم کلاه نگذارید، دل چه کسی را می‌خواهید با این آمار خوش کنید؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: باید با مردم روراست و صادق بود، دولت نوکر مردم است برای آقایی و ریاست به مردم نیامده است و از مردم نیز می‌خواهم با رای دادن به این افراد آرایشان را هدر ندهند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها