افزایش کمک نظامی آمریکا به اسرائیل

افزایش کمک نظامی آمریکا به اسرائیل
پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 - 05:17

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه از کمک نظامی اضافی آمریکا به این رژیم به میزان 75 میلیون دلار پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از فلسطین اشغالی خبرداد.

العالم - خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، دفتر نتانیاهو به نقل از وی اعلام کرد: آمریکا درباره حفظ برتری کیفی (نظامی) ما را در خاورمیانه وعده داد.

وی تصریح کرد: سه روز پیش آمریکا 75 میلیون دلار بیشتر کمک به برنامه دفاع ضد موشکی اختصاص داد. با این حال این منبع به جزئیات بیشتر هزینه کرد این مبلغ و نیز دوره زمانی آن اشاره ای نکرد.

در سپتامبر 2016 و به رغم خصومت میان باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و نتانیاهو، این دو متحد توافق کردند مشارکت نظامی آمریکا را برای دوره 2019 تا 2028 ، سی و هشت میلیارد دلار افزایش دهند در حالی که این مشارکت در دوره 2009 تا 2018 ، سی میلیارد دلار بود.

به گفته کاخ سفید 33 میلیارد دلار برای تامین مالی خرید تجهیزات دفاعی و پنج میلیارد دلار برای تامین مالی سامانه گنبد آهنین هزینه خواهد شد. سامانه گنبد آهنین برای رهگیری و منهدم کردن پرتابه های کوتاه و میان برد است.

این درحالی است که روز شنبه نیز کاخ سفید به مناسبت دیدار ترامپ از عربستان از قرارداد فروش تسلیحات به مبلغ 110 میلیارد دلار به عربستان خبرداد. کاخ سفید این قرارداد را مهمترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ آمریکا توصیف کرد.

اعلام این خبر نگرانی هایی در اسراییل ایجاد و برای اولین بار یک مقام رژیم صهیونیستی آشکارا از نگرانی خود در این مورد گفت. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: من هرگز در مقابل رقابت تسلیحاتی آرامش ندارند و خرید گسترده عربستانی ها نیز به آرامش نخواهد افزود.

رژیم صهیونیستی به عنوان اولین قدرت نظامی خاورمیانه و تنها دارنده سلاح هسته ای شناخته می شود. لیبرمن اعلام کرد در خصوص نگرانی خود با مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ گفتگو کرده است. لیبرمن گفت:من در مقابل رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه آرامش ندارم. تفاوتی میان عربستان، امارات، قطر، ایران و دیگر کشورهایی که سلاح می خرند وجود ندارد. ما این اوضاع را پیگیری می کنیم و ابزارهایی برای مقابله داریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها